Balneum Badolie en eczeem/dauwworm

Hallo

Ik wil graag een reageren. Ik las in verschillende berichten dat er veel mama's zijn die Balneum gebruiken.
Ons Zoontje heeft behoorlijke eczeem en dauwworm. Omdat hij te lang (was overtijd) in mijn buik had gezeten was hij helemaal uitgedroogt. Dus adviseerde ze balneum. Nu gebruik ik het dus niet meer. Want Balneum is op soja basis en kindjes met eczeem kunnen daar allergisch op reageren.
Dus heeft je kindje uitslag en je gebruikt Balneum, probeer eens wat anders.

Ik gebruik nu voor bryan dode zeezout en zemelen badschuim. Ook heb ik gelezen dat veel mensen hun kindje in bad doen met rooibosthee(heb ik nog niet uitgeprobeerd) en de mevrouw in de reformzaak zei dat een bundeltje met havermout en dat in het badwater. Goed knijpen dat dat wonderen doet voor het huidje.(ook nog niet uitgeprobeerd)
Ik wil niet te veel dingen tegelijk doen. Anders weet ik straks niet waar hij op reageerd.

En inderdaad was ik nu alles met neutral.

Groetjes Sandra
 
Hoi Doortje,
Ik geef je groot gelijk dat je geen Balneum meer gebruitk. Het zal best voor sommigen goed werken, maar....
Met mijn kindje heb ik er geen ervaring mee, zelf deste meer. Ik heb zelf behoorlijk eczeem en ik moest toen ik ervoor in het ziekenhuis lag Balneum gebruiken. Ik werd er stapelgek van. Ik kreeg het gevoel dat er een laagje over mijn huid kwam, wat de hele boel afsloot. Ik kreeg alleen maar meer jeuk. Jouw kindje kan niet vertellen wat hij voelt, maar misschien is het wel hetzelfde als wat ik ervaren heb.
Ik heb zelf erg veel baat gehad bij een onderhoudende creme, die ervoor zorgde dat mijn huid niet verder uitdroogde. Ik weet dat het ook voor baby's gebruikt mag worden. Hij heet Lannette-creme en die kun je via de huisarts op recept krijgen.
Je hebt gelijk dat je niet te veel dingen tegelijk probeert hoor, dan weet je het inderdaad niet meer.
sterkte ermee, en laat nog eens weten hoe alles verloopt,
Patricia
 
Hoi patriesja

Ik ben met Bryan bij een kinisologe(weet niet of je het zo schrijft) geweest. A.s zaterdag weer.
Het blijkt dat hij dus ook allergisch is voor de lanette. En hier smeerde ik hem 7 tot 8 keer per dag mee in. Dus gestopt, maar wat dan. Ik had een homeopathische zalf hypercal, deze is op vaseline basis. Je kunt hem niet overal kopen. Ik ben er aan gekomen via de cursus samen bevallen( hun hebben in hun team ook een homeophaat)
Verder ben ik gisteren (hypercal mag maar 4x) met de caldiflor van vsm begonnen, schijnt te werken tegen eczeem. We proberen het maar.
Die arme man wordt inderdaad wakker van de jeuk. Hij bloed nu ook uit de wangen(dauwworm) met name s'nachts wrijft hij zich alles open. Krabben kan hij bijna niet, ik knip zijn nagel om de dag bij.
Ik moet zeggen afgelopen nacht sliep hij meteen weer in als ik de caldiflor erop had gedaan. Dit is ook een erg koude emulsie. Overdag smeer ik met de creme van de caldiflor.
En ja het blijft uitproberen!!!
Het arme manneke

Ik laat je weten als ik iets gevonden heb! wat werkt

Groetjes Sandra
 
Hoi dames,
Ik had er nog nooit van gehoord dat je ook overgevoelig voor lannette kunt zijn. vervelend doortje, dat jouw zoontje er niet tegen kan.
Ik zelf kan niet tegen zalf op basis van vasiline. Hetzelfde gevoel als wat ik krijg bij badderen met balneum. Cardiflor heb ik vorig jaar ook gebruikt toen ik na de bevalling heel erg onder stond. Dat is inderdaad een hele verkoelende creme/emulsie.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, dat ik vertel hoe het bij mij voelt. Jullie kindjes kunenn het niet zeggen en het is zo sneu voor ze!
Heel veel sterkte allebei en een knuffel voor jullie kinderen!
Patricia
 
sorry, ben ik weer,
ik dacht dat ik aan sandra en aan doortje schreef (hihi), vandaar meervoud.
Als je wilt mailen, dan mag dat ook hoor: patiresja@home.nl, gaat misschien wat sneller.
Patricia
 
Hoi,

Ik heb ook heel wat verschillende zalven geprobeerd. Balneum gaat hier ook niet. Ik badder mijn dochtertje met een thermaalbadzout. Na haar wekelijkse bad masseer ik haar met olijfolie, dit is de enige olie die ze verdraagd.

Ik heb ook Cardiflorzalf van vsm geprobeerd maar hier werd de jeuk en uitslag erger van. Ook van de door de dokter voorgeschreven cetomacrogolzalf werd het erger. We hebben nu wel diezelfde cetomacrogol maar met 10 % glycerol en 10 % vasaline dit gaat goed.
En daarnaast het dieet.Overigens laat ik al wel meer produkten achterwege ( eliminatie/provocatie) dan dat de bioresonantietherapeut had gevonden.

gr Renée
 
Terug
Bovenaan