Balon plaatsen

Volgende week vrijdag gaan ze een balon plaatsen. Ik ben best wel zenuwachtig omdat ik nog nooit ingeleid ben.
Hoe voelt het als ze een balon plaatsen?
Hoe snel kreeg je weeen? Of heeft het niet gewerkt?
Doet het pijn.

Bij mij deed het geen pijn, zit er zo in maar het heeft niet gewerkt ook.. dus afwachten maar, het zal ook bij iedereen anders zijn verwacht ik

Ik ben bij de 1e ingeleid met ballon.
Vond het prima, ding zat er 's avonds in, kon gewoon slapen,volgende ochtend beetje ontsluiting en gestart met weeën opwekkers. Na een paar uur merkte ik dit echt.

Hoe meer je ontspant hoe minder je voelt werd er tegen mij gezegd ☺️ ik voelde er eigenlijk helemaal niets van ? ik ademde rustig door en probeerde zo slap mogelijk te liggen. En ik was ook enorm zenuwachtig maar het viel me alles mee ?

Bij mij braken mijn vliezen direct. Na een uurtje of vier viel hij er weer uit. Uiteindelijk hebben ze daarna nog vijf uur de situatie aangekeken en daarna weeenopwekkers gegeven.

Oehhh bijna mag je dan je baby in je armen sluiten! Spannend!
Het plaatsen doet helemaal geen pijn. Ben 2 keer ingeleid met een ballon. Heeft bij mij helaas allebei de keren niet geholpen. De eerste keer kreeg ik hele heftige bloedingen de tweede keer trok ze hem de volgende ochtend er zo uit, dus ik dacht dat is mooi! Bleek dat m'n lijf blijkbaar binnen een uur zelf het ballontje uit m'n baarmoeder heeft geduwd, wat ik dus niet gemerkt heb. Dus er was helemaal niks gebeurd.. oeps :)

Het plaatsen doet geen zeer, voel je wel wat maar met ontspannen prima te doen. Ballon viel er na een dik uur al uit. Hele nacht krampen en rugweeen gehad en dit zette door, begin van de middag bevallen. Geen weeënpwekkers gehad maar m'n vliezen waren al wel meer dan 48 uur gebroken (hoge vliesscheur). Heel veel succes en straks lekker je kindje!

Spannend zeg, word je vroegtijdig ingeleid of ben je dan juist ver overtijd? Ik was 41+2 dagen en bij mij zorgde de ballon geleidelijk voor weeën, geen opwekkers gehad. Kreeg om 13 uur 's middags ballon en volgende ochtend 9 uur bevallen. Het ballonetje plaatsen vond ik pijnloos, strippen ook, maar het zal misschien per persoon verschillen. Sowieso is het een tip om proberen te ontspannen als ze het inbrengen, rustig in en uit ademen. 

Ik ben 2 x ingeleid met een ballon. Vond het mee vallen al wilde het de laatste keer niet zo goed lukken. Ik kreeg ze rond 19u en had bij beide de volgende ochtend 2.5 cm ontsluiting. Toen konden ze de vliezen breken en ben beide net na de middag bevallen. Wel met wee opwekkers.

Terug
Bovenaan