Bam is thuis!

Gisteren mocht ik haar eindelijk na 5 weken ziekenhuis meenemen. Jankend van blijdschap liep ik het hele ziekenhuis door! Ok..ik huil sowieso heeeeeeeel veel de laatste vijf weken, maar dat voelde nu ietsjes beter.

Het ging zo snel allemaal ineens, ze mocht van de saturatiemeter af (meet zuurstof in het bloed), volgende dag was ze 3x24 uur bradyvrij en mocht de monitor eraf. De sonde was er al uit...en na een paar daagjes aanzien vonden ze dat ze het goed genoeg deed om thuis te komen.

Het is flink wennen, ik heb er nu 11 weken ziekenhuis opzitten, waarvan 6 opgenomen. Ik ben zelf bij lange na niet hersteld, daar is helaas erg weinig begrip voor in de omgeving. Maar ja, ik doe wat ik kan en zoek niet m'n grenzen op.

De eerste nacht vond ik alleen maar heerlijk, om 2 uur s'nachts een voeding doen met m'n vijf weken oude babietje was erg prettig. En zelfs om 6 uur (ze heeft maar 7 voedingen) stond ik meteen blij naast m'n bed -ik had nog geen nachtvoedingen gedaan, de verpleging vond dat geen goed idee toen ik in het ziekenhuis lag omdat ik zo zwak was), ook al zou m'n man die voeding doen. Ze is nog steeds erg klein, ze weegt nu (bij geboorte 1840) 2340gr, en is ongeveer 48cm lang. Ze heeft nog steeds dat premature velletje: mager armpje met vel.. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat.

Nu nog m'n andere kinderen overleven...die komen vanmiddag thuis..;)

Ik wilde het even laten weten, en moet nu weer naar haar toe! Ik komm gauw weer kijken, en lees dan jullie berichtjes ook! Gr Kerstin

Kerstin,

Wat een superrrr nieuws!!! Die tranen zijn te begrijpen, lekker laten gaan meis! Die tranen maken je sterker en uit eindelijk zal ook alles op z'n pootjes terecht komen. Genieten en de rest de boel de boel laten. Jij en je gezinnetje staan nu op 1!!!

Liefs grote broer

Hey

Gefeliciteerd meid, wat fijn dat ze thuis is. Geniet ervan, het is jullie zo gegund.

Trek je niks aan van anderen om je heen, ook ik krijg gezeur om me heen. Ik ben lichamelijk helemaal hersteld, maar geestelijk... Ook ik ken het vedriet je had het je allemaal anders voorgesteld en mensen wie het niet hebben meegemaakt denken er allemaal zo makkelijk over of je krijgt te horen gaan jullie maar 2 keer per dag naar jullie zoon?? Nu reageer ik er niet eens meer op, maar als ik bij hem ben ben ik er zo ongeveer steeds 2 uur en daar komt bij dat het me in het ziekenhuis is aangeraden om smiddags nog steeds te rusten, zodat als de kleine thuis komt ik een beetje ben uitgerust. maar sommige mensen hebben daar gewoon geen begrip voor. Maar laat ze alllemaal maar lekker praten, weet wel beter. En die tranen lekker laten lopen, hier stromen ze ook vaak genoeg..

Meid geniet ervan... en ik hoop dat mijn kleine man ook snel naar huis mag...

xxx Nemootje

Terug
Bovenaan