Bam-moeder ervaringen?

Hallo allemaal,
Op dit moment ben ik me aan het verdiepen in de wereld van "BAM" ouderschap.
Op dit moment ben ik 24 en voel dat ik graag moeder wil worden. Ik heb meer dan genoeg liefde te geven, een leuk huisje en een baan als pedagogisch medewerker met kinderen tussen de 0-4 jaar.
Mijn plan om bewust alleenstaande moeder te worden heb ik natuurlijk besproken met wat mensen die dicht bij me staan omdat ik bang ben dat andere me te jong vinden. Maar kreeg al snel de reactie dat ik voor mijn eigen dromen moet gaan en ik zeker een goede moeder zou worden als ik voor deze weg zou kiezen. Nu ben ik hier niet voor meningen over de keuze die ik (eventueel) wil maken.
Het is ook zeker geen traject waar ik nu mee wil beginnen. Ik wil eerst een half jaar tot jaar kijken of dit echt is wat ik wil, me inlezen en dan rustig aan een plan maken.
mijn vragen zijn eigenlijk om dat iemand ervaring heeft met (bewust) alleenstaand ouderschap, het zoeken van een donor en waar ik rekening mee moet houden. Tips of contact met mensen met ervaring zijn zijn ook welkom.

fijne dag! Groetjes C.
 
[quote quote=10570535]Hoi! Wat mooi en dapper dat je het traject aan gaat. Ik zit ook in het traject. Mocht je vragen hebben, mag je ze altijd stellen! Groetjes[/quote]
 
Bedankt voor je bericht! Ik ben vooral aan het kijken of dit de juiste keuze is. Ik wil mogelijk het traject in gaan. Heb je iets waar ik je eventueel een berichtje kan sturen? 
 
 
[quote quote=10570562]Instagram zou ook kunnen helpen, wellicht als je zoekt op diverse hashtags met BAM?[/quote]
Hoi,
bedankt voor je berichtje. Ik heb inderdaad gezicht op Instagram. Er is wel wat te vinden. Maar niet iedereen wil het delen of reageerd. Wel een goede tip. dus ik hou zeker Instagram in de gaten
 
Een goede vriendin van mij is momenteel zwanger en zij is een BAM. Ik heb niet tot in details gevraagd aangezien het voor haar toch gevoelig ligt want zij had liever dezelfde situatie als ik gehad. Maar zij was naar een kinderwensspreekuur van een verloskundige gegaan en die verwees haar door naar het ziekenhuis. Daar is zij in een fertiliteitstraject gegaan en is toen zwanger geraakt via haar 1e IVF poging met donor zaad. Zelf vond zij het IVF traject heel pittig om te doen, zeker omdat er geen steun van een partner was. Wel van anderen zoals haar moeder maar dat is toch anders dan een partner. Nu zij hoogzwanger is heeft ze geen moment spijt gehad en voelt dit als de juiste keuze
 
[quote quote=10570598]Een goede vriendin van mij is momenteel zwanger en zij is een BAM. Ik heb niet tot in details gevraagd aangezien het voor haar toch gevoelig ligt want zij had liever dezelfde situatie als ik gehad. Maar zij was naar een kinderwensspreekuur van een verloskundige gegaan en die verwees haar door naar het ziekenhuis. Daar is zij in een fertiliteitstraject gegaan en is toen zwanger geraakt via haar 1e IVF poging met donor zaad. Zelf vond zij het IVF traject heel pittig om te doen, zeker omdat er geen steun van een partner was. Wel van anderen zoals haar moeder maar dat is toch anders dan een partner. Nu zij hoogzwanger is heeft ze geen moment spijt gehad en voelt dit als de juiste keuze[/quote]
 
Wat een mooie keuze van haar. En ik begrijp heel goed dat een IVF of welk ander traject dan ook prittig is. Dan ben je heel beust dat het ook gekunt had met een partner. Daarna zal ik het ook prittig worden omdat je niet terug kan vallen op een partner. Maar met familie en vrienden om je heen, moet het goed komen. Ik ben van mening dat een kind liefde, een warm nest en de basis behoeftes nodig heeft. 
 
Ja mee eens, je kan de kleine alles geven wat hij of zij nodig heeft en voor haar is de keuze om BAM te worden meer uit paniek geweest dat ze anders te oud zou zijn en de kans om moeder te worden zou missen, ze had het liever niet alleen gedaan. Ik heb het gevoel dat jij er anders in staat en niet het gevoel hebt dat je anders de boot mist, maar meer dat je er nu gewoon al klaar voor bent. Dus het komt zeker goed. Hopelijk krijg je nog wat nuttige tips over hoe je zo’n proces exact opstart en wat fijne ervaringen!
 
Terug
Bovenaan