BAM zoekt mede-BAMMERS

Hallo allemaal,

zo net heb ik een test gedaan. Vandaag is mn nod en het is meteen een duidelijke plus. Ik ben natuurlijk blij, maar ben een beetje overdonderd. Het is mn eerste ronde en mn eerste kindje. Ik ben achterin de 30 en alleenstaand en een vriend van mij heeft altijd gezegd dat hij evt wel donor/vader van mn kindje wilde zijn. Kort geleden hebben we de knoop doorgehakt en hebben we een poging gewaagd. Hij zei dat hij hoopte dat het snel raak zou zijn "zodat ik nooit uit zijn leven zou verdwijnen". Ik was helemaal blij en hoop dat ik met hem het hele plaatje krijg en er niet alleen voor kom te staan, want dat heeft (natuurlijk) niet mijn voorkeur... Ik wil ook het liefst een compleet gezinnetje... Nu heb ik hem meteen na de test gebeld... is zn telefoon afgesloten... ik kan hem nu dus alleen via mail bereiken... daar ben ik best een beetje verdrietig van. Hij heeft mij ook niet gebeld, terwijl hij volgens mij wel hoort te weten dat vandaag de dag is...
Ach, ik moet er ook vanuit gaan dat ik het alleen ga doen, maar ik had gehoopt de vreugde wel even met hem te kunnen delen... Hij woont ver weg, dus ik kan niet bij hem langs gaan...

hihihi ik weet niet eens wat ik nu moet doen... huisarts? verloskundige?... eerst maar een broodje eten...

liefs,
Delmira
 
Gefeliciteerd ! Ik was in eerste instantie ook een beetje overdonderd ondanks dat we al ruim 2 jaar aan het proberen waren.
Geef jezelf ook gewoon even de tijd om aan het idee te wennen, relax.
Je kan het inderdaad doorgeven aan je huisarts, in week 8 van je zwangerschap heb je meestal je eerste afspraak bij een verloskundige. Dus je hebt nog even tijd om op internet te zoeken naar de dichtsbijzijnde verloskundige praktijk in de buurt.

Als je wil - kan je je opgeven voor moeders voor moeders. Dat is iets wat je redelijk snel kan doen.
Ga je op internet verder maar een beetje inlezen - wat wel en wat niet doen op gebied van voeding.

Een andere tip om redelijk snel te regelen: contact opnemen met je verzekering en je vast aanmelden voor kraamzorg

Het allerbelangrijkste - geniet ervan, luister naar je lichaam en wen een beetje aan het idee. Voor de regeldingen heb je nog wel de tijd
 
Gefeliciteerd, wat een goed nieuws zeg!
Ik vond mijn eerste zwangerschap ook overdonderend, het is dan echt/definitief, je gaat een kind krijgen! Dat hoort er wel bij denk ik ;-)
Hopelijk heb je snel contact met de vader, het zou wel heel mooi zijn als er tussen jullie meer zou zijn/komen.
Geniet er maar van hoor!!
Liefs MJ
 
@ Aeryn: ja, die vriend/donor van mij heeft goed gemikt, niet dan?

@ imawu: bedankt voor de tips... hahaha ik heb echt geen idee =S moeders voor moeders... heel goed!!! Ik ga morgen meteen contact opnemen!!! Heel goed en belangrijk voor vrouwen waar het langer duurt!!!

@ MJ: overdonderend is het zeker. Inmiddels had ik contact met de vader al weet ik niet of ik hem zo mag noemen. Het gesprek liep niet zo fijn... Er schijnt nog een vrouw te zijn in zijn leven die een kind van hem wil. Nu is het misschien egoistisch, maar ik dacht dat hij dit met mij wilde doen omdat hij met mij toch iets speciaals deelt... maar als elke vriendin in de 30 dit van hem kan krijgen =S, voel ik me ineens veel onzekerder over een eventuele toekomst samen... tenzij het via een kliniek gaat, want ik gun natuurlijk andere vrouwen ook een kind...
 
super gefeliciteerd met je zwangerschap.en ik hoop dat het een heerlijke 9 maanden gaan worden.

en dat broodje eten was een goed idee hoor. erg belangrijk goed eten. ik kreeg direct trek toen ik t las, en zit nu ook met een broodje kaas hihi.

liefs
smooty
 
dank je MJ en smooty!

het begin is nog niet zo heerlijk... migraine, ben vandaag niet naar mn werk gegaan... ik dacht dat het mis was, omdat dit normaal voorbode van ongi is, maar ik vloei niet... dokter zei dat migraine ook erger kan worden bij zwangerschap... hoop het niet, want ik ben er altijd goed ziek van en ik ben net weer aan het werk... begint goed... =(

en om het drama compleet te maken, stond mijn "ware" gister op de stoep... voor dat verhaal verwijs ik naar het BAM forum op "zwanger worden" anders moet ik het hele verhaal weer typen en daar heb ik te veel hoofdpijn voor...

en nu ga ik ook weer aan een broodje kaas beginnen!!!

xxx
 
Terug
Bovenaan