Bambix of Nutrix?

Hallo medemama's

Ergens op het forum stond een stukje over pap, maar ik kan het niet meer vinden dus ik start een nieuwe discussie.
In het stukje wat ik bedoel schreef iemand dat Bambix beter is dan Nutrix (rijstebloem) omdat er in Nutrix alleen 'vulmiddel' zou zitten en weinig voedingsstoffen. Het zouden dus vooral calorien zijn en dus minder gezond dan Bambix.
Ik dus meteen gisteren naar de supermarkt om Bambix te kopen, maar toen ik de pakken vergeleek bleek dat er niet veel verschil zit in de inhoud / voedingswaarden. Calorien zijn nagenoeg gelijk, Bambix heeft wat meer eiwitten en meer vetten, maar ook meer voedingsvezels.
Toch scheelt het heel weinig... hoe kan het dan dat Nutrix volgens sommigen alleen maar een dikmaker is, terwijl de inhoud nagenoeg gelijk is...?
Wat gebruiken jullie?
Bambix is overigens vanaf 7 mnd en mijn kleintje is nu 6,5 maand dus ik maak zowieso eerst de rijstebloem op...

dag, Rita, mama van Senn (1509)
 
Hoi,

Ik heb een zoontje van 9,5 mnd en hij krijgt vanaf 8mnd pap, ik ben begonnen met nutrix, het blijkt dat dat goed is om de darmen te laten wennen, na ik denk 2wk ben ik 50-50 gaan doen en nu krijgt hij gewoon helemaal bambix.
Ik heb gewoon de adviezen van het cb gevolgd hierin.
Dus eerst nutrix dan 50-50 en dan bambix..
Succes Groetjes Mary jane
 
Terug
Bovenaan