bambix of nutrix

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Mijn dochtertje van 8 1/2 maand krijgt savonds om half 8 een papfles voeding nutrilon 2 + bambix. Voorheen ging daar voeding + nutrix doorheen. Toen dronk ze haar fles wel helemaal leeg.
Sinds ik nu ongeveer een halve maand bambix door haar laaste voeding doe, drinkt ze deze niet altijd meer helemaal leeg.

Terug gaan naar de nutrix lijkt me geen optie. Ook eigelijk geen idee waarom ik over moest stappen. Zal wel te maken hebben met de voedingsstoffen??

Heeft iemand dit ook wel eens mee gemaakt??

Groetjes

Hoi,

Nutrix is inderdaad lichter verteerbaar dan Babix. Nutrix is op basis van rijste-meel en bambix op tarwe-meel. Dat verschil kan inderdaad de oorzaak zijn tot het niet volledig leeg drinken van de fles. Misschien helpt het om iets minder bambix toe te voegen?

Succes!

Tja.. mijn dochtertje vond bambix echt helemaal niet lekker... dus ik doe Molenaar pap door de voeding. Het is meergranen, dus goed, en je mag het als ik het goed zeg vanaf 7 maanden geven. Dit vind ze wel lekker!

Groetjes Bren

Hoi,

Toen ik overstapte van Nutrix naar Bambix, gaf ik dit niet meer s'avonds in de fles melk, maar 's ochtends in de eerste fles.  Als het goed is eet je kindje inmiddels een avondmaaltijd, misschien wat joghurt/vla en daarna nog een fles melk. Dan komt het heus de nacht wel door. En omdat ze steeds meer s'avonds zijn gaan eten kan ik me voorstellen dat zo'n zware pap als Bambix daarna gewoon te veel is. Nutrix is inderdaad veel lichter verteerbaar.  Dus probeer het eens s'ochtends in de melkfles als ontbijt.

Succes
Groet
Lies

hoi
Een beetje hetzelfde als de vorige schrijfsters. Het schema bij mijn meiden zag er op die leeftijd ongeveer zo uit:
's morgens 200ml fles+bambix
tussendoor fruithapje + wat te drinken (thee/diksap)
12.00: boterham + 200ml flesvoeding
tussendoor cracker/soepstengel + wat drinken
+/- 17.00 groentehap + yoghurt
voor het slapen nog flesje met 100ml flesvoeding
Je kan de bambix ook vervangen door een boterham.
groetjes Melanie

Terug
Bovenaan