bambix papje?

mijn dochter is nu 4mnd,krijgt 5 flesjes van 180cc met 6scheppen,deflesjes drinkt ze niet altijd helemaal op en om 23:00 moeten we haar altijd wakker maken voor haar flesje.Zou ik bambix kunnen proberen bij de fles van 19:00/19:30 en haar dan door laten slapen dan komt ze op 4 flessen,of zal ik om 23:00 eerst proberen met 1 schepje bambix kijken wat ze doet???wie heeft er tips?
 
Hoi Marlijn,
Ten eerste: het is heel normaal dat kindjes van 4 maanden nog om 23.00 uur een voeding nodig hebben. Bij onze zoon zijn we met de laatste voeding gestopt toen hij 5,5 maand was, maar veel kindjes hebben die laaste voeding nog wel nodig tot en jaar! Het dochtertje van een vriendin van mij word in april 1 en die kan ook echt nog niet zonder de laatste voeding en die krijgt al paar maanden als laatst een papfles.
Als je een papfles gaat geven zou ik gewoon beginnen met een paar schepjes rijstebloem.
Succes!
Liefs,
Mar
 
Onze kleine sliep met 4 maand ook van 7 tot 7... er zijn veel kindjes die dan de laatste voeding van 23 uur niet meer nodig hebben. Het lijkt mij eerder abnormaal om tot een jaar nog een laatste voeding om 23 uur te geven. Kinderen die 6 maand oud zijn moeten echt wel zonder kunnen. Dan begint de bijvoeding en kunnen ze echt zonder die melkfles van 23 uur. je kunt het je kindje echt aanwennen als je ze steeds maar blijft pakken om 23 uur. Zeker als ze liggen te slapen. Als ze uit zichzelf komen is het een ander verhaal.

Dus als je denkt dat dit een optie zou zijn.... lekker uitproberen! Wij hebben het ook zo ineens van de één op de andere dag gedaan. Loïs lag vaak zo heerlijk te slapen om 23 uur. We zijn toen overdag iets meer gaan aanbieden. Dus 210 in de fles... meestal dronk ze dit niet helemaal op. En in de ochtendfles en de fles van 19.30 uur 1/2 schepjes bambix erin en ja hoor... mevrouwtje haalde lekker 6/7 uur. En wij konden vroeg naar bed. Heerlijk. Wij gaven geen rijstebloem (wat officieel mag vanaf 4 maand) omdat ze daar gigaverstopping van kreeg. daar staat het ook om bekend. We deden gewoon een/twee schepjes bambix uit het pak van 6 maanden. Ze deed het er prima op en ze poepte nog beter ook.

Dus gewoon doen... als ze honger krijgen en ze toch nog te jong is komt ze vanzelf 's nachts. dan kun je er toch voor kiezen om haar nog een paar weken om 23 uur wakker te maken. dan probeer je het met 5 maanden weer.

Lekker afgaan op je eigen gevoel!
 
hoi
leuk om dit te lezen, elke moeder zit met de zelfde vragen
mijn dochter is nu 9 weken en heeftnu 2 nachten dorgeslapen na de fles van 23.00 tot half 7 s morgens. ik hoop natuurlijk dat ze dit vol blijft houden. we maken haar nu overdag echt wakker om de 4 uur. anders slaapt ze soms overdag veel langer en lukt t s nacht niet meer.

Lees dat jullie rijstebloem aan de fles toeveoegen of bambix pap, mag dit echt pas na 4 maand,? want zag op de verpakking staan dat het voor meer verzadiging zorgt en dacht wie weet kan ze dan goed doorslapen, het is nu 2 nachten gelukt, maar vanacht was ze wel eerder wakker, ze is wel weer in slaap gevallen

graag hoor ik jullie reactie of misschien een andere tip
 
Ja dit mag pas echt vanaf 4 maanden omdat ze dan in principe een paar uur zonder voeding kunnen zonder dat hun suikerspiegel gaat schommelen. Bij kleinere baby's schommelt die snel als ze niet genoeg voeding krijgen en hebben ze die nacht voeding (voeding van 23 uur) soms nog echt nodig.
maar als jouw uk met 9 weken al van 23 tot 7 slaapt, mag dat gewoon hoor. Wij hebben het hier over 7 tot 7. Dat lijkt me voor jou kleintje net iets te vroeg.
Ik zou zelf op deze leeftijd niet kiezen voor rijstbloem omdat de darmen er vaak niet klaar voor zijn en dat het dan verstopping kan geven. Je baby gaat vanzelf doorslapen wanneer je overdag voldoende voedt. Ik zou dan zelf eerder kiezen voor extra melk in de fles van 23 uur. als ze dan wel gewoon komt rond 4 of 5 uur dan heeft ze het gewoon nodig en moet je gewoon voeden. Ze hebben hun voeding heel hard nodig! Zeker als ze niet het maximale krijgen.

reken dus eens uit wat ze over een hele dag krijgt. Is dit ruim boven het minimale (150 cc x gewicht) dan hoef je je geen zorgen te maken dat ze iets te kort komt als ze doorslaapt op rijstebloem.
Als ze goed reageert op de rijstebloem, geen kramp of verstopping krijgt... tja.. dan zou je het inderdaad kunnen proberen maar er staat niet voor niets op de verpakking dat het pas vanaf 4 maanden is. Ik zou het zelf dus niet snel doen!
 
hey meis

jep ik heb dat ook gedaan eerst met 1 lepeltje bambix en hij sliep meteen van 7a8 tot de volgende morgen 7a8 uur.het kan geen kwaad en is ook heerlijk voor jullie.
succes
 
Mijn meidje heeft met 4 DAGEN al rijstebloem gehad!!!!! Dit vanwege een zeer domme kraamverzorgster en een nieuwe papa en mama die totaal geen idee hadden of dit wel kon. (hoorde op dat moment pas dat er ook rijstebloem bestond haha) Zomaar ineens deed ze dat. Mn meidje was zeer tevreden en kwam netjes om de 3 uur. Voor 4 dagen keurig dus. Ze heeft er gelukkig geen last van gehad!! De kraamverzorgster had voor de laatste voeding ook nog een bakje klaargezet met 2 schep gewone friso 1, en 2 schep rijstebloem!! (en dat terwijl ze 's middags dus zonder overleg ook al rijstebloem had gebruikt) Dit voelde bij mij niet goed, en heb het dus niet gegeven. De kraamverzorgster heeft ongenadig op haar kop gekregen van de vk en het bureau.

Maar wat ik in jouw geval zou doen is het lekker zo laten. Ik weet niet hoelaat ze gaat slapen? Mijn meidje was 's avonds altijd veel wakker en ging tegen 22.00 uur naar bed, een week later om 21.30, en weer een week later om 21.00, net zolang totdat ze op 19.30 zat. Dit gaf ze zelf aan, en als wij zagen dat ze moe werd gaven we haar de laatste fles en deden haar naar bed. Moet er wel bijzeggen dat ze met 3 weken al goed doorsliep. Het ging hier dus heel geleidelijk aan. Zo kreeg ze en genoeg voeding binnen, en sliep ze de nacht door. Ideaal dus!!

Liefs ciomama
 
Mijn zoontje gaf vanaf 5 maanden zelf aan dat hij de elf uur fles niet meer wilde omdat hij steeds meer liet staan en daarna moeilijker in slaap kwam, hij vond het dus duidelijk niet prettig meer dat hij de 23 uur fles kreeg. Wij zijn toen van 5 x 150cc naar 3x 180 en 210cc voor de nacht gegaan. Met ruim 6 maanden gaf onze zoon aan meer behoefte aan bijvoeding te hebben (hij werd namelijk 's nachts weer wakker), toen zijn we overgestapt op een papfles 's ochtends en 's avonds (met vezels, ik zou dit niet voor 6 maanden doen want dan zijn de darmpjes hier naar mijn mening nog niet rijp voor)....In plaats van 's nachts voedingen te gaan geven werd ons geadviseerd die calorieën in de dag te geven, dan weet je zeker dat het geen trek kan zijn, dat deden we (meer fruit en dus die papflessen) en hij sliep die nacht gelijk weer de nacht door....Met vier maanden zou ik me zeker nog geen zorgen maken over wel of niet doorslapen (vanaf rond de 6 maanden hebben ze weer een nieuw sprongetje gemaakt en kunnen ze beter oorzaak gevolg doorhebben en kun je ze dus makkelijker gaan verwennen)....ons werd wel geadviseerd dat je beter een 23 uur fles kan geven dan dat je 's nachts op verzoek van je kind een fles gaat geven omdat ze dan een fles als troostmiddel krijgen omdat je nooit zeker weet of het trek is of misschien wel krampen waarom ze moeten huilen...als je je kind wakker maakt dan is het iig geen troostmiddel......
 
Terug
Bovenaan