Bambix startkoekjes

Hallo moeders,

Mijn zoontje is bijna 7 maanden en we zijn langzaam begonnen met   het aanbieden van groente, fruit, water en rijstekoekjes. Dit gaat allemaal prima. Nu heb ik hem gisteren voor het eerst een startkoekje van bambix gegeven (vanaf 6 maanden), maar deze bleef steeds maar aan zijn gehemelte plakken, waardoor hij een hele voorraad in zijn mond had. Deze heb ik mijn vinger verwijderd. Ondanks dat hij  ze heerlijk vond, ben ik er niet zo tevreden over. Hoe zijn jullie ervaringen? Is Liga (vanaf 4 maanden) zo'n zelfde soort (plak)koekje?

Groetjes van Martine
 
Hoi, mijn zoontje kreeg ze ook maar kon ze niet zo goed eten, hij had nog geen 1 tandje en kon alleen maar sabbelen, en deed dat op een klein hoekje dus dan kwam er niet zoveel tegelijk in zijn mond, en als hij wel het hele stuk in zijn mond deed was hij het al snel zat, dus hij was er niet echt dol op. Ik heb ze daarna ook niet meer gekocht, hij zat ook helemaal onder met vies plakkerig spul van de koek wat je amper van zijn kleding afkreeg, hij had wel een slabber om maar dat hielp niet veel. De liga daarna is wat luchtiger vind ik, maar daar is hij ook niet dol op dus koop ik voorlopig ook niet meer, hij is meer van de soepstengels, koekmobieltjes en rijstwafeltjes! Groetjes, Hedy
 
hallo,
die bambix koekjes zouden geschikt moeten zijn. maar dat vond ik ook niet hoor en mijn   hele zwangerschapsclubje ook niet.
ze zijn ook veel harder.
die ligas zijn veel beter en ook de nijntje koekjes deden het hier prima. die smelten namelijk veel sneller.
probeer er maar eens een fruithapje mee te maken. dei bambix koekjes krijg je echt niet gemengd met het fruit en die liga en nijntje koekjes smelten meteen. veel beter.
succes ermee en laat je kleintje maar smullen.
groetjes gerda
 
Mijn zoontje krijgt nog geen snoep met suiker er in, maar ik heb zijn neefje van dezelfde leeftijd ook wel eens zien worstelen met zo'n koekje. Het is inderdaad heel kleverig spul. Na het koekje eten zat het ook echt overal: in zijn haar, zijn hele gezicht en handjes en natuurlijk op zijn kleren. Was best lastig om dat goedje weer van hem af te krijgen...
Mij lijkt het heel onhandig eten voor zo'n kindje.

Groetjes,
Helena
 
Mijn zoontje krijgt soms wel liga (4 maanden) vaak kwijlt ie tijdens het eten van zn liga zoveel dat de liga bijna vloeibaar weer uit zijn mond loopt.
Dus geen problemen met plakken aan zn gehemelte.

Of hij dit probleem wel zal hebben met een bambix koekje weet ik niet, want die mag hij geloof ik nog niet.


 
Hoi Roma,

Ik kan er niks aan doen maar ik vind die startkoekjes echt helemaal niks, het plakt inderdaad aan het gehemlte vast het is een grote kliederzooi en soms breek er in keer een groot stuk af waar hij zich dan weer in verslikt.
Mijn zoontje krijgt eigenlijk gewoon rijstewaffeltjes en anders een stuk fruit ofzo, hij word morgen 1jr. Maar ik geef ze nog steeds niet.

Groetjes Mary jane
 
Terug
Bovenaan