bambix vraagje

A

Anoniem

Guest
Hallo,

weet er iemand of ik bambix 7 granen  vanaf 6 maanden ook aan mijn zoontje kan geven, hij is nu 5 maanden en een week'?
Ik was net te laat voor de infolijn...
alvast bedankt,

Hoi!
Persoonlijk zou ik daar gewoon nog even 3 weken mee wachten. Geef die darmpjes nog even rust voordat ze worden "aangevallen" door de gluten. Er wordt nl. gezegd, dat ongeveer vanaf 6 mnd de darmpjes rijp zijn voor gluten. Waarom geef je geen pap van rijstebloem? Zeer goede vervanging!

Groetjes, Ingrid

Ik geef nu (ryes is 5 maanden) nog nutrix met vanille om pap mee te maken, dan kan ik straks gewoon overstappen naar pap voor 6 maanden.

Groetjes,

Jessica

Hoi,
rijstebloem is toch heel anders dan bambix vanaf 6 maanden. Dat is namelijk veel grover.
Zou ook gewoon tot 6 maanden rijstebloem geven en met 6 maanden bambix.
Groetjes Veerle

ik zou ook nog even wachten.je moet ergens een grens trekken.6 maanden is zelfs bog vroeg,ookal staat erop het pak dat het vanaf 6 maanden mag.het is bewerkt en daardoor makkelijker verteerbaar,maar het blijven gluten.het advies is hiermee te wachten tot 7/8 maanden.dan is 6 toch wel het minimum.
boas krijgt ook de 6 maandenbambix sinds hij 6 maanden is.hij is morgen 7 maanden en ik heb hem een paar keer brood gegeven.nu is hij aan de diarree.theoretisch gezien mogen ze vanaf 7 maanden brood,maar hij kan het nog duidelijk niet hebben.
wat ik ermee wil zeggen is:voorzichtig ermee!!
groetjes karin

Terug
Bovenaan