Bambix

Ik heb een vraag over bambixpap. Mijn zoon van nu 8,5 maand krijgt er volgens mij krampen en diarree van. Hij vindt het wel erg lekker. Wat moet ik nu doen? Welke moeder heeft dit ook gehad?

Verder nog een vraagje over brood. Onze zoon mag een halve tot een hele boterham en daarnaast een halve fles melk. Hij eet dan een paar hapjes brood en als ik daarna nog melk wil geven weigert hij dit. Als ik geen brood geef en hem alleen melk te drinken geef heeft hij zo de hele fles leeg. Toch wil ik dat mijn zoontje vaster voedsel gaat eten (brood dus).

Verder gaan alle voedingen goed, zoals warm eten en een toetje. Laatste fles met nutrix erdoor ook geen probleem. Alleen tussen de middag is een ramp.

Wie kan mij helpen?

 
Hoi,

Heb geen ervaring met de bambix maar volgens mij zit dat vol met vezels en misschien dat zijn darmen daar nog aan moeten wennen?

Misschien dat hij na het broodje toch wat vol zit en helpt het als je een halfuurtje wacht.

Groetjes
 
Hallo,

Ik geloof dat ik een 1/2 uur voor de boterham een 100cc melk deed en daarna de boterham. Lukt dit niet dan zou ik de melk later op de middag geven, net voor of net na het slaapje.
En het is ook niet zo erg als ik bijna geen melk drinkt tussen de middag, zeiden ze hier op het cb. Ze moeten op die leeftijd 300ml melkproducten binnenkrijgen inclusief yoghurt of toetje.
Dus als je 's morgens en 's avonds rond de 180cc geeft zit je er wel aan. En dan zou je voor de vocht wat dixap kunnen proberen.

Groetjes van Mieke
 
Hoi

Mijn dochter heeft dat ook een tijdje gehad. Ik ben gewoon stug doorgegaan. En nu eet ze een hele boterham en drinkt ze ook nog tussen de 100 en 150 ml melk. Ik maak haar melk wel voor het brood eten klaar. Ze vindt het lekkerder als het wat is afgekoeld. En de melk geef ik op de bank i.p.v. in de kinderstoel.
Mijn dochter is nu 9 maanden.

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan