Bamboe luiers

Hallo,

Ik weet niet of er al een discussie gaande is over bamboe luiers.
Wij zitten er over te denken om deze aan te schaffen voor onze eerste kleine.
Wij hebben ze al bij een kennis gezien en wij zijn ook er nu serieus over na aan te denken.
Heeft iemand hier ervaringen mee of overweegd iemand hier om ze ook aan te schaffen.
De luiers waar wij naar kijken zijn de bamboozles.

Groetjes jessica

ik heb het even opgezocht. Ik vind dat je veel geld in een keer kwijt bent hoor! en dat geknoei met poep. In het begin is het nog niet zo erg, maar als ze wat ouder worden en vast voedsel krijgen... ai nee, moet er niet aan denken. En hoelang in de wasmand voordat je ze gaat wassen? Je zet niet voor elke luier een was aan denk ik.
Dit wordt mijn vierde kindje en ik houd het gewoon bij wegwerp luiers. Makkelijk en efficient. En dat ze uiteindelijk duurder zijn dan bamboozies, neem ik voor lief!

ik ga ook gewoon voor de wegwerpluiers hoor. heb al was genoeg! moet er niet aan denken zoals ze dat vroeger deden om de luiers met de hand uit te wassen (je gooit niet elke poepluier gelijk in de wasmachine want dan ben je echt mega veel geld kwijt aan je stroom en water en als de reden is dat je het beter voor het millieu vindt: dit is niet waar! water en stroom is veel slechter voor t millieu dan 7 wegwerpluiers op een dag.

liefs, do

Ik snap je keuze wel, het valt wel mee met onpraktisch. Als het je eerste kindje is dan zul je het niet zo druk hebben als de moeders met 2 of meer kids, en moet het ook wel te doen zijn. Voordelen van wasbare luiers is dat er niet zo'n dikke prop tussen de benen van je kindje zit dus dat ze veel vrijer zijn in hun beweging en dus ook sneller kunnen gaan draaien, kruipen en lopen. Een ander voordeel is dat ze beter voelen dat ze poepen of plassen waardoor kinderen sneller (soms al met 1,5 jaar) zindelijk kunnen zijn. Een vrouw van een van mijn vorige zwanger/baby-forums past een methode toe waarbij men het kindje al vanaf 3 maanden op het potje die erg effectief is want het kindje (net 1)doet nu al een keer per dag zijn ontlasting op het potje. Misschien een methode die goed te combineren is met zulke luiers.
Ook zul je als ze wat ouder zijn wel merken dat een kindje vaak op de zelfde tijd gaat poepen, als je die poepluiers lastig vind kun je ook op dat moment wel een wegwerpluier gebruiken en de rest van de dag niet.
Alle vieze luiersmet vuiligheid en al in een emmer met soda, 's avonds even met heet water uitspoelen en dan in de wasmachine en de volgende dag heb je weer schone luiers. Hoeft zelfs niet per-se elke dag.

Terug
Bovenaan