Bandenpijn(?), drop?


Hallo allemaal!!!

Hey ik heb een paar vraagjes:

Ik las dat je geen drop mag eten, mag je helemaal geen drop eten of niet al te veel? En wat is de reden dan dat als je zwanger bent geen drop mag?

En gister avond liep ik over straat en kreeg ineens een heel vreemd gevoel in mijn onderbuik / liezen. Een beetje steken....  Ik heb geen bloed verloren, ik heb net de gyn. opgebeld en die zei dat dit wel vaker voor komt omdat alles gaat groeien... En mijn moeder had hert over banden pijn(?) Herkennen jullie dit ook?

Alvast bedankt...

Liefs Marcha 10 wk
 
Hallo,

Drop? Tja, mijn verloskundige zei dat ik af en toe wel een dropje mocht, als het maar geen hele zakken waren, dit omdat drop bloeddruk verhogend is en zeker niet goed is voor een ongeboren vrucht.
Ik heb toen een keer ongezien wat meer drop gegeten dan de verloskundige had voorgesteld (twee dropjes op een dag) en vervolgens werd ik hard afgestraft met een vreselijke kramp in mijn onderbuik! Dan leer je het echt wel af hoor!

En bandenpijn? Heb ik in het begin heel erg gehad, tot de 10e week en toen had ik alleen nog maar last van misselijkheid, duizeligheid en pijnlijke borsten (tepels!).
Maarja, het hoort er allemaal bij...

Groetjes Marlene
(33 weken en vier dagen, nog maar 45 dagen te gaan!)
 
Hoi,

Het is inderdaad niet goed om veel drop te eten. Je bloeddruk kan daar hoog van worden of je nu zwanger bent of niet. Een paar dropjes af en toe maken helemaal niet uit. Ik heb echt wel meer dan 1 dropje per dag gegeten, maar geen hele zakken, en niet iedere dag. Mijn bloeddruk is nog steeds prima. Ik had me voorgenomen om als mijn bloeddruk omhoog zou gaan gewoon te stoppen met drop eten en ook minder zout te eten, maar dat is dus niet nodig geweest.
Nu hoorde ik laatst dat het minder zout eten ook weer achterhaald was, maar minder zout is natuurlijk nooit slecht.
Ik heb van het eten van drop nog geen buikpijn gekregen en zeker geen bandenpijn.
Bandenpijn krijg je op bepaalde momenten in je zwangerschap als je baarmoeder ineens flink groeit. Het waren bij mij echt steken rond mijn liezen. Alles rekt op en dat gaat niet echt rustig!!
De eerste schrok ik er behoorlijk van, maar later in mijn zwangerschap herkende ik het beter en was het niet meer zo eng. Het hoort er gewoon bij.
Probeer lekker te genieten van je zwangerschap en het eten. Als je je gezonde verstand gebruikt kom je een heel eind!!

Groetjes
 
hallo,

Je mag best wel drop eten in de zwangerschap maar niet te veel. Je kan va drop een hoge bloeddruk krijgen, er schijnt een stofje in te zitten die niet helemaal goed is tijdens de zwangerschap.
Pijnlijke steken in je lies en onder in de buik herken ik wel, de eerste maanden had ik het met lopen en als ik op stond. Op een gegeven moment was 't over en nu aan het eind heb ik er weer wat meer last van. Met name als ik 's nachts aan het draaien ben geweest in bed, ondertussen kan je dat geen draaien meer noemen, maar meer omgooien en dat vergt veel van je banden. Heel herkenbaar dus.

groetjes kirsten
36w5d
 
Hoi!
Ik eet nooit 1 dropje maar meteen 6 tegelijk, zwak he!
Ik eet niet elke dag drop niet eens elke week maar... heb een lage bloedruk.
Ik neem aan dat als je een hoge bloedruk hebt je drop moet mijden net als elk ander zout en zowiezo moet je een beetje gevarieert en gezond eten. Als je troep eet voel je ookal gauw dat het niet goed voor je is. Het is nog wat vroeg voor je maar straks zal je heel goed merken dat bepaalt eten brandend maagzuur veroorzaakt en bij mij doet drop dat ook. Bandenpijn heb ik al heel vroeg in de zwangerschap gehad dat is sinds de 16de week veel minder maar nu begint mijn huid tegen de zwangerschap te vechten en merk ik dat dat oprekken ook niet heel prettig is. Tja, allemaal bekende kwaaltjes meid maar er is mij belooft dat als we de baby eenmaal in ons armen mogen houden we alles spontaan vergeten. Nou, dat moet ik nog zien, maak je maar geen zorgen en doe net of je ervan geniet. Heel veel sterkte met alle kwaaltjes, het hoort er nou eenmaal bij.
Gr Vosje
 
Terug
Bovenaan