Bandenpijn in 13e week, is dat normaal?

Hey meiden,

Ik ben bijna 13 weken zwanger en ik heb heel veel pijn in mijn zij.
Aan de beide kanten.
Het voelt echt aan als spierpijn.
Is dit bandenpijn.
Bij mijn eerste zwangerschap deed alles pijn dus heb ik het nooit zo hard gemerkt.
Maar ben nu pijnloos zwanger, met andere woorden, heb geen pijn aan mijn baarmoeder.
Enkel in mijn zij.
Gelukkig maandag weer naar gyn, en hoop dat alles gewoon in orde is.
Heb 4 weken geleden al een kloppend hartje gezien.
Alvast bedankt voor jullie reacties

groetjes sita

Hoi Sita,

Ik ben nu 12 weken en 3 dagen zwanger en heb hier ook last van. Het voelt inderdaad als een soort spierpijn. Ik ben afgelopen dinsdag bij de verloskundige geweest en zij zei me ook dat dit gewoon bandenpijn is. Je baarmoeder is nu al ongeveer 2 x zo groot als normaal. Het kan geen kwaad, maar is wel lastig.

Groetjes Wendy

Het klinkt inderdaad als bandenpijn. Maar pas echter wel op! Ik  kreeg bij Lotte (was wel wat later in de zwangerschap) erg pijn in m'n zij en  in ongeveer  anderhalve week tijd werd dit steeds sterker. Dit bleek een blaasontsteking te zijn. Verder had ik helemaal geen klachten die maar iets  op een blaasontsteking konden duiden, dus als je het niet vertrouwd kun je altijd wat urine naar je huisarts brengen.

Een kruikje werkt bij mij altijd erg goed bij bandenpijn. Ik voel het momenteel regelmatig, vooral als ik in bed lig. En met deze kou is een kruikje in bed helemaal geen straf! ;)

Groetjes, Marisa

Hey hoi,

Ik ben ook zwanger van de 2e. En bij ons zit er maar 7 maanden tussen de zwangerschappen. Was afgelopen maandag nog bij de verloskundige en heb het hier ook over gehad. Ik dacht nl dat alles wel wat makkelijker ging omdat het nog niet zo heel lang geleden  was dat ik zo'n dikke buik had. Het blijkt ( waarom weten ze niet precies) dat je bij een volgende zwangerschap meer en sneller last kan hebben ( natuurlijk niet voor iedereen) van bandepijn, je bekken etc...Zeker als er maar weinig tijd tussen de zwangerschappen zit.

Och ja ik weet in elk geval waar het van komt, over een paar maanden krijg je er iets heel moois voor terug.

Zou wel idd op  een blaasonsteking laten testen. Heb ik ook gehad bij de eerste en zoals iemand al zei, je hebt er bijna geen klachten van. ( Lachte de verloskundige zelfs uit, want had nog nooit blaasontsteking gehad.)

Groetjes

Ik ben 24 weken zwanger van de eerste, en heb het pas sinds een paar weken. Deze week is het wel heftiger geworden. Het pittige eten van gisteren deed ook niet veel goeds hahaha...
Ik ga morgen ff kijken naar een babybelt om het te verstevigen.

Terug
Bovenaan