bandenpijn / last van mijn rug

Ben nu rond de 10 weken en ik heb flink last van mijn onderrug; zeg maar gerust bandenpijn. Nu schrik ik daar wel van; aangezien er nog 30 weken te gaan zijn! Het is de derde zwangerschap en alles is al vrij groot (baarmoeder,vruchtwater en dus ook mijn buik); dus ja. Maar ik ben zo bang dat het een hele zware zwangerschap gaat worden! Heeft iemand ervaring met buikbanden of anders tips?

hmm, dat klinkt niet lekker. Ik heb af en toe ook last van mijn onderrug, dan moet ik weer even opletten hoe ik zit en til, dan gaat het vaak wel weer iets beter
maar zit bandenpijn niet altijd aan de voorkant?
ik heb wel zo'n buikband gehad, maar vond het niet erg comfortabel (was elastische en moest vrij strak, wat niet zo lekker zat vond ik).
ik zag er laatst een in een foldertje staan waar ook wat steun in de rug zat. Die zag er erg comfortabel uit, maar weet niet meer van welk merk het was

Ik ben fysio en zie veel zwangeren. Je hebt steeds in je zwangerschap golven van hormonen die de boel week maken. Daar kan je last van hebben. Probeer oefeningen voor je rug te doen die de boel soepel houden, blijf ook lekker in beweging. Je zal zien dat het niet al te lang duurt. Als je buik echt gaat groeien kan je zo'n Anita buikband dragen, maar die zijn echt gemaakt voor ca. 25+ buiken. Daar zal je nu nog weinig steun aan hebben. Eerder een correctiehemd of hoge correctieonderbroek :) charmant ook, haha.
Sterkte!

Ik had het bij de vorige twee ook al heel vroeg. Met een week of 16 ging het over en kwam pas weer terug met een week of 30..... Het hoeft dus niet per definitie te betekenen dat het je hele zwangerschap aanhoudt.....

Terug
Bovenaan