bandenpijn last van vleesboom en harde buiken

dag dames.

Ik ben nu 20 weekjes zwanger en heb sinds zondag ochtend veel last van mijn buik. Ben wel gewoon aant werk gegaan en heb toch nog aardig zwaar werk gedaan ( werk met verstandelijk gehandicapten in een rolstoel erg zwaar dus lichamelijk) snachts kan ik haast niet slapen omdat ik niet weet hoe ik moet liggen zoveel last heb ik van mijn buik. Af en toe word mijn buik ook net een voetbal vooral als ik wil draaien. ben maandag ochtend wel ff naar de gynbeacoloog geweest om te vragen en te controleren of alles oke was. hij dacht dat ik last had van de banden en ook dat mijn vleesboom opspeelde. erg vervelend dus omdat ze er niets aan kunnen doen. ook de harde buiken die ik kreeg zou normaal moeten zijn.. Ik vind het zelf allemaal een beetje eng maar op de echo was een bewegelijk kleintje te zien.. ik ben benieuwd of er nog meer mensen met deze ervaring zijn?????

groetjes Petra

Hoi,

De harde buiken waar je het over hebt, zijn wel normaal voor het aantal weken dat je bent. Je moet alleen wel opletten dat ze niet blijven en/of sneller elkaar opvolgen.Ook moeten ze wegtrekken als je rust neemt.
Ik zou als ik jou was dit wel aangeven op je werk en dat je het tilwerk aan een ander gaat overlaten. Niet leuk om te doen, maar wel beter voor je lichaam.
Succes ermee

Evelien m v Dylan en 29 wk zwanger

dag evelien!

bedankt voor je reaktie. Overdag ging het nu gister wel redelijk alleen snachts juist als ik ga liggen dan begint mijn buik op te spelen! appart wel vindt ik. juist als ik echt tot rust kom dus ga liggen dan begint mijn buik.. Op het werk heb ik al gezegd gister als dit doorgaat en ik heb er donderdag nog last van dan kom ik niet naar het werk toe.. Dan kon mijn teamoudste gelukkig wel begrijpen. ook ga ik een stuk minder of geen late diensten meer draaien omdat je dan veel alleen moet doen. ze moet het rooster van april toch nog maken (ja laat he) maar dat is nu niet zo erg kan ze er rekening mee houden.. Morgen mag ik dan weer voor controle en ik zal het daar ook aangeven en wat ze me aanraad om te gaan doen..mijn mannetje die gaat ook me dus die hoort dan ook gelijk wat ik moet doen en begrijpt dan ook meer .. tis een echte boer hihihi.... Zwangere koeien doen toch ook alles hihihi!!! Hij denkt soms dat je alles tot het laaste toe aan kan doen. Mijn schoonmoe zei gister tegen hem toen hij daar de was in de wasmaschine deed : ja dat moet je dan ook thuis meer gaan doen nu je vrouwtje al zo ver is! ja zegt tie dat denk je nou echt niet! hihii hij denkt dat ik alles tot het laatste toe zou kunnen doen.Maar voor de rest is hij wel lief hoor!!!!

Eerst nog maar ff morgen afwachten van wat de gyn zegt!

groetjes Petra

Hoi Petra,

Ik had ongeveer 3 weken geleden ook ineens last van mijn buik. Pijnlijke harde buiken en zo. Mijn verloskundige zei dat ik het rustiger aan moest doen, want het ging zo niet goed.

Sinds ik dat gedaan heb gaat het een stuk beter. Je moet zelf goed naar je lichaam luisteren. Het is moeilijk om rustiger aan te doen bij jouw werk, maar als je lichaam het niet meer trekt (op een gegeven moment) ben ik bang dat je toch zal moeten kiezen.

Ik heb al een dochtertje en ik ben gewoon altijd druk met haar en het huishouden. Dit was dus blijkbaar al teveel. Als zij op bed ligt (een uurtje ongeveer van 11 tot 12 uur), dan doe ik normaal van alles, omdat ik er dan even de tijd voor heb. Nu moet ik die tijd gebruiken om te rusten. Een 's avonds precies hetzelfde. Het is even niet anders.

Groetjes, Marisa

Hoi Petra,

Het kan ook een groeispurd zijn dit duurde bij mij wel 2 weken en ik had het voornamelijk s'avonds. Alsof mijn buik op springen stond.

Laat je even weten wat de vk/gyn ervan zegt?

gr Evelien

Terug
Bovenaan