Bandenpijn of harde buik? Wie weet het?

<p>Ik ben 20 weken zwanger en merk dat wanneer ik iets teveel gedaan heb, lang stuk gelopen of iets te zwaar getild dat ik een soort zwaar gevoel in m’n onderbuik krijg. Net boven de rand van m'n broek. Dit kan aardig lang aanhouden. Het is niet pijnlijk, meer vervelend. Nu vraag ik mij af of dit bandenpijn is of een harde buik. </p><p>Heb vaak aan het eind van de dag ook een spierpijnachtig zeurend gevoel aan de binnenkant van m’n bovenbenen. Dat hoort volgens mij bij bandenpijn. Kan dan ook nog amper normaal lopen.  Ik doe al rustig aan, maar heb nog een dreumes rond lopen die ook mijn aandacht wil en die ik soms ook moet tillen.  Ben benieuwd of iemand het weet. </p>

Ik denk dat het voornamelijk je bekken/bekkenbodem is. De fysio kan helpen, maar probeer ook echt rustig aan te doen. Je lijf geeft dit aan. Ik heb onze dreumes versneld zelfstandig gemaakt. Sliep met iets meer dan 1,5 jaar al in een peuterbed, klimt zelf in haar stoel, kan zelf eten, kan zelf in de autostoel klimmen, kan zelf haar eten en drinken in de keuken zetten, enz. En nog erg veel bekkenpijn. Moet nog 11 weken, dus nog even doorzetten! Succes!

Oh daar heb ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan dat dat het kan zijn. Dan ga ik maandag mn verloskundige bellen voor advies. En hoop ik dat het niet erger wordt. Bij m'n vorige zwangerschap had ik er ook last van, maar niet zoveel als nu en dit keer is het ook anders. Toen wel bij de fysio ervoor geweest dus dat zal nu dan ook wel weer moeten. 
Bedankt dames! 

Terug
Bovenaan