Bandenpijn vroeg in zwangerschap

<p>Wij zijn er afgelopen weekend achter gekomen dat we zanger zijn en zijn hier super blij mee!! Ook merk ik dat ik super bang en onzeker ben over of het goed blijft gaan.. Volgens laatste menstruatie ben ik bijna 9 weken zwanger maar volgens de clearblue test ben ik ongeveer 5-6 weken zwanger. Ik heb de laatste dagen voorals sochtends en veel last van pijn bij mijn onderbuik/schaambeen. Ik vermoed bandenpijn maar kan dat al zo vroeg in de zwangerschap? Het is overigens ons eerste kindje. Ook heb ik savonds een mega opgezette buik, lijk wel 3 maanden zwanger kan dit? Ik hoop dat jullie mijn onzekerheid weg kunnen nemen.</p>

Allereerst van harte gefeliciteerd! Toen ik de huisarts belde met mijn positieve uitslag van de clearblue test stond er 2-3 weken op maar de huisarts vertelde dat je er altijd 2 weken bij op moet tellen. Dus in principe zit je zelf dan redelijk goed met je berekening! Over de bandenpijn, dat kan zeker. Er is zoveel in je buik aan de gang nu waardoor je van alles kan voelen. Ik denk altijd maar zo : Het hoort er vast allemaal bij. Ik had de eerste 5 weken dat ik het wist ontiegelijke ‘ongesteldheids’krampen, was echt bijna niet te doen. Ondertussen 26 weken zwanger van een gezond meisje! Probeer er zoveel mogelijk van te genieten, ookal zijn het pijntjes of dingen die je nog nooit hebt gevoeld!?

En oja, je ‘opgezette’ buik komt door je darmen die maken gelijk plaats of zijn een beetje gezwollen. Ik had precies hetzelfde! Toen ik de test in handen had, die week erna kon ik mijn eigen broeken al niet meer aan. Was toen 6 weken zwanger ongeveer....

Dankjewel voor je reactie! Ook gefeliciteerd natuurlijk! Die twee weken heb ik er al wel bij opgeteld stond inderdaad in de omschrijving dus zou dan minder ver zijn dan ik denk. 14 mei eerste echo dus hopelijk een kloppend hartje en meer duidelijkheid over hoe ver ik dan ben!

Spannend zeg, duurt nog eventjes maar niet teveel bij stilstaan en je dagelijkse dingen lekker blijven doen dan gaat de tijd ook wel snel. Ik ben met de eerste 2 echo’s elke keer nog iets bijgesteld qua dagen. Waren geen weken maar paar dagen. En vaak zegt je gevoel het het beste. Ik dacht vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was dat het een meisje was (check ??‍♀️) maar ook dat ze 1/2 weken eerder komt. Dat weet ik nog niet maar ben er bijna van overtuigd. Succes en geniet van je zwangerschap!

Gefeliciteerd, hartstikke leuk!!

Je baarmoeder groeit en je organen verplaatsen. Dat voel je echt wel onderin je buik. Niets om je zorgen over te maken. ☺

Terug
Bovenaan