Bandenpijn ???

Dit is mijn eerste zwangerschap dus alles is een beetje nieuw. Ben na eigen berekening nu ongeveer 6 weken zwanger en heb al weken op en af ontzettend last van pijnen onder in de buik. Lijkt op menstruatiepijn maar dan erger en heftiger. Vooral s'nachts is dit vervelend, maar duurt vaak niet langer als 5 minuten en ebt dan weg.
Verder heb ik geen bloedverlies of andere complicaties maar maak me wel zorgen. Zijn er misschien toekomstige mama's die dit ook hebben ervaren, laat het me graag weten.....

Alvast bedankt voor jullie info
 
In je baarmoeder (en de rest van je lichaam) gaat er nu heel veel veranderen. Je baarmoeder was tot voor kort een centimeter of 7. Je kunt je voorstellen dat die dus behoorlijk wat groter moet worden en dat kan gepaard gaan met pijn. En hoewel je hummeltje nog maar nauwelijks zo groot als een speldeknop is, is je baarmoeder al aan het groeien.
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bandenpijn krijg je pas later in je zwangerschap, als je het krijgt. Ik ben nu 34 weken en ik heb er nog geen last van gehad.

Het kunnen je darmen zijn die gespannen zijn omdat er van alles in je lichaam gebeurt en gaat groeien. Het kan ook je baarmoeder zijn die zich aan het oprekken is.
Goed fruit en vezels eten als het je darmen zijn. Dat helpt bij mij in elk geval.
 
Hallo,
Ik ben even ver als jou, bijna 7 weken zwanger en heb hiervoor 2 miskramen gehad en heb afgelopen week ook 2 dagen echt een zeurende sluimerende pijn gevoeld als menstruatiepijn, dus ik was wel echt angstig maar dat is weer voorbij, ze zeggen dat dat ook echt voorkomt als je bijna 6 weken zwanger bent( staat in de zwangershapskalender bij de 6de week, lees het maar)
Dus wees gerust, het hoort erbij.
Doeg
 
Bandenpijn kun je de hele zwangerschap doorkrijgen hoor.
Ik had het helemaal in het begin ook, ongeveer week 7 tot en met week 10, daarna weer minder en nu weer heel erg. (week 21)
Dus ik denk dat het zoiets is.
Maak je maar niet te druk meid...

sterkte en groetjes
 
Ik ben het met degene hierboven eens. Bandenpijn kun je de hele zwangerschap door krijgen, maar dat het heftiger is dan menstruatiepijn?? Ik heb ook een miskraam gehad en die krampen waren veel heftiger dan menstruatiekrampen. Nu ben ik 16 weken en als ik de bandenpijn vergelijk met wat ik toen voelde, stelt deze bandenpijn niets voor.
Als je het zeker wilt weten zou ik gewoon even de verloskundige bellen, die kan je zeker geruststellen.
suc6 met je zwangerschap en geniet ervan
 
Ik heb ook bandenpijn gehad ergens tussen week 8 en 16 en sindsdien niet meer. Bij mij was het voornaamlijk als ik opstond van een stoel of bank. Dan moest ik echt even een haf minuutje stil blijven staan door de pijn! Doe het dus voorzichtig met opstaan, vooral rustig... alhoewel ik twijfel of het bij jou bandenpijn is.. Bel anders gewoon even de verloskundigepraktijd op om te vragen wat het kan zijn.

Succes!
 
Terug
Bovenaan