Bandenpijn

Lieve ladies,

Ik ben 5 weken zwanger en voel al een paar dagen mijn baarmoeder oprekken. Het is niet pijnlijk, ik voel gewoon dat er gewerkt wordt in het fabriekje! Hebben jullie dit ook al zo vroeg? In mijn familie komen nl. tweelingen voor en wij vragen ons ergens af of het er misschien op kan duiden dat we ook een tweeling krijgen, aangezien mijn baarmoeder nu al zo hard werkt...
 
hoi hoi Caro

Ja komt heel bekent voor dat had ik ook met 5 weken het is een hele rare gewaarwording.Bij ons komen ook tweelingen voor in de familie mijn zusje is een van een tweeling(andere is niet geboren maar vroegtijdig afgestoten)Mijn andere zus was zwanger van een tweeling en ik heb een tante en een oom allebij eeneiige tweelingen.Aangezien ik nu in de tiende week ben en al best een buik heb denken wij dat er ook nog wel eens twee in kunnen zitten.maar ja dat zien we pas met een echo he.

groetjes marianne
 
Ik was met 10 weken al zo dik dat we (de verloskundige ook!)dachten dat ik of al 4 weken verder moest zijn, of dat het er 2 zouden zijn. Bij de termijnecho bleek dat echter geen van beide het geval. M ´n baarmoeder was op dat moment gewoon wat groter dan gemiddeld. Dat betekende zelfs niet eens dat m ´n kindje aan de grote kant is. Bij de pretecho rond 21 weken was ze zelfs iets aan de kleine kant! Zo zie je maar dat je er van buiten af eigenlijk niets over kan zeggen. Alleen een echo is echt duidelijk.

Groetjes Jeanette
 
Hoi Caro,

Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was (met 4,5 week) had ik ook last van krampjes en gezeur in mijn buik. Blijkbaar bandenpijn. Nu ben ik 8 weken en zijn de krampjes minder dan in het begin. Je darmen moeten ook plaats maken voor je baarmoeder, dus dat kan je ook voelen.

groetjes,
P.
 
Terug
Bovenaan