Bandenpijn

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Lee en ben 27 weken zwanger van mijn eerste kindje. De laatste 2 dagen heb ik last van een scherpe pijnscheut in mijn linkerzij, ter hoogte van mijn heup. Soms duikt het op en soms heb ik er  nergens last van. Als het weer eens opduikt dan doet het onzettend zeer.  De informatie die ik heb opgezocht over bandenpijn is vooral  in je onderbuik links/rechts en eventueel vlak bij je lies.  
Wie van jullie heeft zoiets meegemaakt. Moet ik me zorgen gaan  maken.  

Groetjes, Lee  

Hoi Lee,

Ik denk dat ik laatst hetzelfde had als jij. Bij mij was het aan de rechterkant. Een scherpe pijnscheut over mijn buik, zo erg dat ik er een beetje misselijk van werd. Ik heb toen mijn verloskundige gevraagd (moest ik de dag daarna toch naar toe....) en volgens haar was het groeipijn van de baarmoeder. Niets ernstigs, maar ik schrok er toch wel even van.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt, en anders zou ik gewoon de verloskundige bellen.

Groetjes Lilian

Hoi Lee,

Dit klinkt inderdaad als groeipijn. Heb er zelf (20 weken zwanger van de tweede) ook last van. Ook voelt het aan als harde buiken die niet hard zijn (als je begrijpt wat ik bedoel).

Succes Sare!

Hallo Lee,

Gefeliciteerd met je eerste kindje!

Ik ben zelf 31 weken zwanger mijn vierde.

Bandenpijn kan knap lastig en pijnlijk zijn.

Waar je op moet letten is dat je bijvoorbeeld niet te "wild" overeind komt uit bed; eerst op je zij draaien en dan voorzichtig omhoog, anders schiet het er nogal eens in en dat kan behoorlijk pijnlijk zijn. Ik spreek uit ervaring.

Bij het draaien 's nachts in bed kun je er ook last van hebben, vooral als je buik wat zwaarder wordt. Wat ik doe is een klein kussentje onder mijn buik leggen als ik op mijn zij lig en dit "meenemen"als ik op mijn andere zij draai.

Succes en geniet ervan!

Groetjes,
Jolanda

hoi,

Volgens mij heb ik daar ook last van. Vooral als ik een beetje door wil lopen of fietsen. Dan moet ik gewoon even stoppen en wachten tot het over is! Errruggg vervelend en pijnlijk!

Groetjes, Jonna

hey hey...

dass vrij normaal hoor die banden pijn alleen erg lastig als je er al vrij vroeg mee te maken hebt helaas...
ben nu 36wk zwanger maare heb al ruim 4mnden erge bandenpijn en dat is nou niet echt iets wat snel overgaat, veel rust en niet teveel inspanningen hebben.. in iedergeval een goed teken dat de kleine goed groeit...

kuzz macca

Terug
Bovenaan