bandenpijn!!!

Hoihoi dames,

Nou zoals jullie aan de naam van dit topic kunnen lezen heb ik te kampen met bandenpijn.
Gisteren zijn we een dagje naar de IKEA geweest en nog naar een babywinkel, ik denk dat ik al met al zo'n 4 uurtjes heb gelopen.
Vanacht werd ik wakker vanwege de bandenpijn, ik kon gewoon niet meer lekker liggen, het deed gewoon zo'n pijn.
Zijn er tips, adviezen om dit te verminderen?? En wat kan het voor kwaad eigenlijk?

Liefs Maaike
17 weken zwanger.
En alvast bedankt voor jullie reactie!

Hoi Maaike,

ik weet dit nog van mijn vorige zwangerschap.
Bandenpijn komt doordat je buik groter wordt (eigenlijk je baarmoeder)  en dan dus je banden(spieren die de baarmoeder op zijn plaats houdt) uitrekken.

Het is belangrijk op niet met je buik vooruit te lopen, maar die zo dicht mogelijk bij je lichaam te houden, want anders krijg je een holle rug en daar krijg je rugklachten van. Gewoon je bekken iets kantelen. Kijk in de spiegel voor het verschil!
Regelmatig je buikspieren aanspannen als je staat. Vier uur shoppen is voor een zwangere geen pretje. En hierbij opletten dat je je rug recht houd. Oefen maar eens voor de spiegel.
Dit is om het te voorkomen of te verminderen als je er al last van hebt is een warm water kruik heel fijn. Die pijn zakt dan weg.

Het is niet erg als je bandenpijn hebt, maar neem wel je rust. Ookal is dit soms moeilijk.

Succes!

Terug
Bovenaan