Bang bij luier verschonen na dokter

<p>Goedemorgen,</p><p>Enkele dagen terug zijn wij met m’n dochter van 15 maanden bij de huisartsenpost geweest omdat ze behoorlijk ziek was. Hier hebben ze haar behoorlijk hardhandig in de houtgreep (met 4 personen) genomen om haar neusje te spoelen. Ze was hierna uiteraard helemaal overstuur, maar het was echt nodig dat dit gebeurde. We zijn nu echter al een aantal dagen verder en het lijkt wel of mijn dochtertje een soort van trauma hiervan heeft. Zodra we haar neerleggen om aan te kleden, af te drogen of een schone luier willen geven dan raakt ze helemaal overstuur en wil weglopen van ons. Ook al ze ziet dat we iets pakken (bv luier of doekje) dan zie je haar schrikken en in paniek raken. Ik probeer al te benoemen wat we gaan doen en laat haar bv ook de luier zelf pakken, maar dit helpt allemaal niet.</p><p>Zijn er mensen die dit herkennen of tips hebben? Gaat dit vanzelf over en kost het gewoon wat tijd of kunnen we haar hier zelf nog bij helpen? <br /><br /></p>
 
Ach wat zielig! Kunnen jullie haar misschien een tijdje rechtop verkleden/verschonen. Dat is niet makkelijk, maar misschien krijgt ze zo het vertrouwen weer een beetje terug.
 
 
Mijn dochter (17 maanden) vindt de commode ook een paar dagen vreselijk nadat ze een zetpil heeft gekregen. Wij maken dan van commodetijd speeltijd. We gaan boekje lezen, liedjes zingen, kiekeboe. En dan op een gegeven moment heel speels kiekeboe met een luier over haar gezichtje (vindt ze geweldig!). En dan kunnen we verschonen. Kost even wat tijd, maar werkt hier wel echt! Succes!
 
Rechtop verschonen doen we nu inderdaad, zelfs dat gaat met een hoop gehuil. Ik zal eerst eens een tijdje spelen met haar alvorens de luier te verschonen. Bedankt voor de tip!
 
Terug
Bovenaan