bang dat het misgaat

hoi meiden

wij hebben 2 honden thuis, een golden retriever en een friese stabij
de retriever is bijna 10 en de stabij bijna 7
de stabij is stapelgek met Bram maar de retriever wil er niet veel van weten en begint nu zelfs te grommen als Bram in de keuken kruipt of richting de hond gaat (ookal zit er best veel afstand tussen)
ik ben bang dat het misgaat als we eens een keertje niet door hebben dat bram naar haar toegaat ofzo of als we even niet opletten....
we hebben er al over gehad dat we haar anders maar moete laten inslapen want ze is bijna 10 en ze heeft echt een gebruiksaanwijzing en is totaal geen retriever volgens het boekje, ze heeft altijd al wel snel gegrepen en we hebben haar ook gratis gekregen toen ze 6 maand was
als ik eraan denk dat we haar mischien moeten laten inslapen krijg ik echt een gevoel dat ik voor god speel en beslis dat zij dood gaat, en we hebben haar al zolang natuurlijk dus ze is gewoon een onderdeel van ons gezin maar ik wil natuurlijk Bram ook beschermen dus het voelt erg dubbel
wat zouden jullie doen???

liefs ilona

hoi,

wat een vervelende situatie, mijn schoonouders hebben ook zon apparte hond, maar geen retriever.
misschien is het een optie om een kennel, of honden hok teplaasten ergens achter thuis.
ik zou het eigenlijk verder ook niet weten, en idd in laten slapen is ook zoiets wat je niet zomaar doet, ik kan het me wel voorstellen

wij hebben zelf een lompe mechelse herder. en Mart en rex zijn 2 handen op 1 buik gelukkig, maar ook onze hond heeft een gebruiksaanwijzing, met name bij andere mensen en honden. (hij bijt geen mensen, ma wel honden)

ik hoop dat julie eruit kunnen komen

groetjes simone
mv mart 02-06-07

Hoi,
jeetje wat erg allemaal ben ook helemaal weg van huidieren, maar ik moest mijn kat weg doen. Ze was voor mij de allerliefste maar ze greep mijn man continu. Het risico dat ze dit ook bij de kleine ging doen (katten zijn ook wat behendiger en springen zo in het ledikant of box) was gewoon te groot. Met veel pijn heb ik een huisje gezocht, gelukkig wilde mijn zus heel graag een katje erbij. Die van haar is al wat ouder en vond het wel gezellig. Die ouwe van haar leeft helemaal op! Ook weet ik van een vriendin die ook haar hond heeft aangeboden (via internet). Deze is er ook een met gebruiksaanw en die heeft een heel goed huisje gevonden.
Blijkbaar zit de hond bij jullie ook niet meer op zijn gemak nu de kleine er is en jullie niet op je gemak met hem. Dus denk ik dat je met een ander huisje zoeken hem ook geluk brengt.En inslapen lijkt me geen optie, dit moet naar mijn mening uitsluitend om het dier uit zijn lijden te helpen.
Heel veel succes en sterkte met deze moeilijke beslissing!

Hoi Ilona,

Toen ik zwanger werd hadden wij 3 katten maar die konden alle drie niet met de baby, dat wisten we gewoon zeker. Verder hebben we maar een klein huisje en ook dat was gewoon niet hygienisch met 3 katten en een baby. Wij hebben dus inderdaad een ander huisje voor ze gezocht en ze bij geweldige mensen kunnen plaatsen. Ik zelf vind dat je honden nooit alleen met je kind kunt vertrouwen en zou ze dus nooit alleen laten. Helemaal als de hond gaat grommen zou het voor mij echt helemaal klaar zijn. Mijn schoonzusje heeft een dalmatier die ook naar mijn neefje begint te blaffen, zij gaan nu ook een ander huis zoeken want als je kleintje gebeten wordt vergeef je het je zelf nooit meer.
ik vind inslapen echt zeker geen optie want dat zou echt een uiterst redmiddel moeten zijn. Ik zou een ander huis zoeken en in het uiterste geval de hond naar het asiel brengen, maar als het niet goed voelt moet je wel meteen iets doen want nogmaals, als er iets gebeurd..
Heel veel succes met beslissen

groetjes Linda

Hoi,

moeilijk is dat he! Toen ik zwanger was van mijn oudste is onze hond weer terug gegaan naar mijn ouders (was ook van mijn ouders maar is na een vakantie bij ons blijven hangen). Die was ook niet te vertrouwen en haalde snel uit. Ik zou dan ook op zoek gaan naar een nieuw baasje maar ik begrijp je gevoel wel dat dat met een hond met gebruiksaanwijzing moeilijk is. Heb je niemand in de familie waar die evt terecht kan?

De hond die wij nu nog hebben, een vizsla, is er ook een met gebruiksaanwijzing maar dan vooral naar andere honden omdat hij al heel veel is gebeten. Mijn oudste neefje heeft onze hond toen die nog pup was ook een keer per ongeluk pijn gedaan waardoor indy ook een beetje bang is voor vreemde kinderen.
Onze eigen kinderen kunnen echt op zijn rug gaan zitten bij wijze van spreken daar is hij zo gek op. Waar de kinderen zijn is de hond ook en vooral buiten in de tuin gaat indy altijd naast de kidneren liggen. Maar ja het blijven beesten dus je moet altijd uitkijken,

Succes met je (moeilijke) beslissing

groetjes chimene

ik vindt in laten slapen ook 1 van de laatste middelen hoor , maar denk echt dat een nieuw baasje geen oplossing meer is
ze is natuurlijk al behoorlijk op leeftijd , bijna 10
heb op internet gekeke en bij de tekenen voor een agressieve hond gekeken en daar komen dus idd allemaal hele bekende dingen naar voren en ook staat erbij dat als je   het vermoeden hebt dat je hond agressief wordt je het beste de dierenarts kan bellen voor eventueel een oplossing of behandeling
onze hond begint te grijpen bij het borstelen, ze grijpt als ze rustig ligt en je haar wil aaien, ze grijpt als ze in de douche moet , sinds kort heeft ze een paar klitjes achter haar oren en ze grijpt als je die wil weg halen , ze heeft de dierenarts al geprobeert te grijpen met inenten en nu begint ze dus te grommen als ze mijn zoontje ziet kruipen dus al met al denk ikzelf dat een ander baasje niet gaat lukken want wie wil er nou een agressieve hond die al op leeftijd is en met rust gelaten wil worden???
maar ik bel morgenmiddag eerst de dierenarts op en leg de situatie uit en hoor dan wel wat het beste is , maar ik zou het wel heel erg vinden als ik haar moet missen want we hebben haar al zo lang en ze is natuurlijk een onderdeel van ons gezin ondanks ze zo'n moeilijke hond is maar mijn zoontje gaat gewoon voor

xxx

Terug
Bovenaan