<p>Hoiii</p><p>ik ben momenteel 37+4 zwanger. En ik heb hele lieve schoonouders. Ben echt gezegend met ze. Ook is mijn vriend heel lief en hij begrijpt me. Maar omdat mijn schoonfamilie nogal pusherig overkomt ben ik heel bang dat mijn kind dadelijk helemaal wordt overgenomen door hun. Ze bedoelen het allemaal heel goed en dat weet ik ook wel maar ik word er toch een beetje gek van. </p><p>Ik kan en wil niet tegen mijn vriend erover klagen want hij is heel close met zn familie. Ze zijn Kroatisch, dus dat is ook echt de cultuur. </p><p>Heb natuurlijk wel al vaker aangegeven dat ik daar bang voor ben en dat ik Mn grenzen wel aan zal geven, maar Mn angst blijft toch. </p><p>Ik weet wel dat ze het goed bedoelen maar zo koopt zn moeder bijv knal roze over de top roze kleertjes en zo ben ik zelf absoluut niet. Ik vind roze leuk maar het moet niet schreeuwen of met glittertjes en pailletjes en weet ik wat. Maar vind het ook niet netjes als k dan zeg van “ja dit vind ik eigenlijk niet zo leuk”. Ze houdt gelukkig kleertjes bij hun thuis voor als de kleine bij hun logeert enzo.. </p><p>wat ik precies wil zeggen nu weet ik niet.. maar moest ff Mn ei kwijt. Had net weer zo’n geval van “kijk wat ik gekocht heb blabla” en werd er van mega chagrijnig. Heb nog meer ergernis puntjes maar t is zoveel dat ik eigenlijk al aan 1 stuk door ratel, dus dan maar ff hierbij houden.</p><p>Hebben jullie ervaring met dit soort gevalletjes of tips om mezelf te kalmeren ofzo. </p>