Bang dat ik te weinig binnen krijg

<p>Hey meiden,</p><p>Iemand die me kan helpen, ik ben nu 8.5 weken zwanger maar de hele dag zo misselijk. Zo misselijk dat ik dus nauwelijks wat binnen krijg. Zoals één glaasje drinken of 1 broodje of paar happen soep. Wanneer moet je aan de bel trekken? </p><p> </p><p>Liefs</p>

Hoi wat vervelend. Een troost je zit bijna aan je top. Rond week 9 zit je aan je max hormoonaanmaak em daarna neemt  de boel weer af en zou je je beter moeten voelen.

Zolang je zelf nog kunt functioneren niet constant flauw valt en iig iets drinkt en eet zonder dat het er meteen uit komt is er niets aan de hand. Je baby is nog zo klein en heeft nog geen grote hoeveelheden  voedsel nodig. 
Mocht je echt niets binnen houden dan zou ik even langs de huisarts gaan.

Sterkte!

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook heel weinig gegeten en viel steeds meer af en had echt ondergewicht. Echter gaf de huisarts bij mij aan dat dit geen kwaad kon, want de baby krijgt wel wat hij/zij nodig heeft. En desnoods worden jouw reserves in botten/spieren etc. aangesproken. Echter heeft dit als gevolg dat jij heel weinig energie hebt. Dus zolang jij zelf nog oké bent en genoeg rust neemt kan het geen kwaad. Later in de zwangerschap komt die eetlust vaak wel terug. Als je jezelf toch echt niet fijn voelt kan je bij een dieëtist informeren of hij/zij jou kan helpen met een dieeët.

Herkenbaar, ik ben nu ruim 12 weken, maar ben tot mijn 10e/11e week kotsmisselijk geweest. Ik at de meeste dagen echt nauwelijks wat en ben in totaal ook zo'n 5 a 6 kilo afgevallen.
Voor je kindje kan dat nu nog geen kwaad, het eet zogezegd nog niet echt met jou mee.
Om tekorten te voorkomen kan je zwangerschapsmultivitamine slikken (ik gebruik die van VSM). Foliumzuur en vitamine D zijn in de eerste periode van je zwangerschap erg belangrijk! 
Probeer wel voldoende te drinken, ookal is het elke 10minuten even een slokje water. 
Verder heb ik regelmatig een kopje gemberthee gedronken, gember kan goed helpen tegen de misselijkheid. Het beste zijn de gembercapsules. 
Sterkte, het is echt even doorbijten de eerste weken! 

Wat vervelend.
Ik heb er ook last van mijn schoonmoeder kwam met een oplossing (het helpt bij mij) thee met gemberwortel. Klinkt nie heel lekker maar helpt wel! 
!!!!!Let wel op als je bloed verdunners slikt want gember is ook bloed verdunnend!!!!

Heel erg bedankt dames helaas helpen die dingen niet pffK heb nu een zes band bandje gekocht schijnt te moeten helpen. Zo nierlt woe sdag even de dokter bellen voor een goed doel is het maar wat een ellende haha Liefs 

Hey,
Ja dit probleem had ik ook en viel ook wat af. Ik nam wel vitamines zodat de kleine en ik nog wat vitamines binnen kregen. Zocht en zocht naar van alles wat ik binnen kon houden, soep hield ik wel binnen maar kon er ook weer niet te veel van hebben. Daarnaast zocht ik tips en vond droge crackers en zuurstokjes. Crackers naast me bed gehouden voor wanneer ik wakker werd met een glas water. Hielp wel, zodra de 2de trimester aanbrak was de misselijkheid weg en kon ik weer gewoon eten. 
Hoop dat het voor jou ook straks beter wordt. Drink voor nu genoeg anders heb je kans op uitdroging.
Liefs!

Hai, ik ben nu 16 weken zwanger en tot week 14 heel misselijk geweest, ook overgeven. 

Ik heb gember capsules geslikt die je online kunt bestellen. Hrt duurt een dag of 2 voor ze gasn werken, maar het helpt echt tegen de misselijkheid. Je zou eventue ook de dokter kunnen bellen en aangevrn dat je enorm misselijke bent door je zwangerschap en veel overgeeft ook hij kan tablrtjes voorschrijven. 

Succes ermee! 

Terug
Bovenaan