Bang dat ze teweinig voeding krijgt.

Hey,

Ik heb even een vraagje. Heb bij mijn eerste dochtertje bijna 9 maanden BV gegeven en dat ging super. Nu is Dani  bijna 8 weken en ik heb af en toe het idee dat ze teweinig voeding krijgt. Ik heb haar vanavond eerst een flesje gegeven en daarna afgekolft. dat was ong 90ml. Ik weet wel dat een kindje er meer uit krijgt dan z'n kolf maar dan nog. toen ik bij Sam kolfde had ik altijd een fles vol. Wat denken jullie dat het verstandigst is om te doen?? en heeft iemand goeie tips om de niet te hoeven stoppen??

Groetjes Patries

Hoi,

Ik heb met kolven hetzelfde. Cas drinkt meer dan ik kan kolven. Dat is erg lastig als je een voorraadje wilt opbouwen. Maar ik geloof niet dat Cas te weinig krijgt. Hij is in elk geval een tevreden baby en hij groeit nog goed. Wel is ie soms heel onrustig aan de borst.

Dat zou ik dus wel in de gaten houden. Komt ie nog genoeg aan, heeft hij genoeg plasluiers en is ie tevreden. Ook is het zo dat ik smorgens (veel) meer kan kolven dan s avonds. Je bouwt blijkbaar in de nacht een interne voorraad op.

een baby die borstvoeding krijgt... heeft niet snel te weinig hoor!
als er een voeding wat mionder melk is, komt de baby gewoon eerder voor een nieuwe voeding.

als je de productie op wilt krikken, kun je tussendoor nog een keer kolven. (ook mooi voor je voorraadje)
venkelthee schijnt ook goed te zijn voor de productie en er is speciale borstvoedingsthee.

zelf veel drinken! dat is heel belangrijk!

ennuh.. als je goede plasluiers hebt en de kleine groeit goed, dan heb je echt niet te weinig voeding hoor!

groetjes Carina

Kolven zegt echt NIETS!
Bij mij wisselt de kolfopbrengt ook behoorlijk!

Zolang de kleine tevreden is, allert is, goede plasluiers heeft hoef je je echt niet druk te maken!
En anders kun je altijd de kleine een keertje extra laten wegen op het CB!

Ik heb vanmorgen eerst gevoed en daarna gekolft. Toen had ik 140ml. Dat was voor mijn zelfvertrouwen erg goed, want ze had en gedronken en ik had nog voldoende gekolft. Ook heeft ze  goeie volle  plasluiers.

@mama t: Dani is ook heel erg onrusitg aan de borst en als ze dan even gedronken heeft wordt ze rustiger, maar valt daarna dan weer in slaap.

@Carine: Zelf veel drinken is bij soms wel een probleem. Vergeet het vaak om iets extra 's te drinken. Heb nu een grote kan gevuld in die moet ik van mezelf tussen de voedingen op hebben. Het is wel met tegenzin maar tot nu toe lukt het.

@Madelief: Dani is goed tevreden en als ze wakker is is ze ook goed wakker.  

Hoeveel geven jullie als je een flesje (met BV) geeft??  En slapen jullie kindjes al door??

Ben  erg blij dat jullie gereageerd hebben. Ik maak me nu in ieder geval iets minder zorgen. Ik wil namelijk nog wel even doorgaan met BV    

Groetjes

Als ik ene flesje BV geef dan gefe ik 150 cc.
Een ahdnig rekensommetje is 150 maal het anatal kilo's dat je kindje weegt. En dat delen door het aantal voeidngen op een dag.

Noortje weget nu 6 kg. 150 maal 6 is 900. Ze krijtt 6 voeidngen. Dat is 150 cc per keer.

Dit is ene richtlijn! Noortje dirngt het flesje overigens niet altijd leeg hoor!

+Succes!

wat ik doe om genoeg te drinken:

ik pak voordat ik ga voeden een hoegaarden glas (extra groot glas dus)
ik drink voor het voeden een glas water leeg en na het voeden minstens 1 zo'n groot glas met ranja.

's avonds drink ik ipv 2 glazen thee, nu 3 glazen. eerst 1 venkelthee en dan nog 2 glazen  vruchtenthee

ik merk dat ik tussen de voedingen door anders ook te weinig drink, dus heb ik het drinken aan het voeden gekoppeld.

ik hoop dat je ook een manier vind om toch genoeg te drinken!
groetjes!

haha, Carina. Ik las je reactie evn verkeerd: Ik pak voor het voeden een Hoegaarden. Dat lijkt me niet zo gezond voor Sven. Maar daarna zag ik dat je het met water vult... gelukkig maar.

Wauw Triesepies. 140 ml na het voeden. Ik ben al blij als ik 140 haal als Cas een fles krijgt.

Ik heb hier ook de hele dag een grote kan limonade stan. Met dit wer wel lekker. Verder ben ik een echte koffieleut. Dat schijnt niet erg goed te zijn. Heb het ook een tijdje geprobeerd met rooibosthee (schijnt ook goed te zijn tegen darmkrampjes), maar merkte geen verschil aan Cas, en ik begon weer erg naar koffie te verlangen. Probeer dat nu dus een beetje te combineren. Maar ja.... senseotje tappen is ook nog eens  gemakkelijker dan een pot thee zetten.

Terug
Bovenaan