Bang dat ze tewenig voeding krijgt.

Hey,

Ik heb even een vraagje. Heb bij Sam bijna 9 maanden BV gegeven en dat ging super. Nu is Dani  bijna 8 weken en ik heb af en toe het idee dat ze teweinig voeding krijgt. Ik heb haar vanavond eerst een flesje gegeven en daarna afgekolft. Dat was ong. 90ml. Ik weet wel dat een kindje er meer uit krijgt dan z'n kolf maar dan nog. toen ik bij Sam kolfde had ik altijd een fles vol. Wat denken jullie dat het verstandigst is om te doen?? en heeft iemand goeie tips om de niet te hoeven stoppen?? Alle ideeen zijn welkom want ik wil nog helemaal niet stoppen met BV.

Groetjes Patries

hoi, ik zag dat er nog niet op je berichtje was gereageerd terwijl voeding 1 van de grootste bezorgdheid is die je als moeder heb.
Mijn dochter is nu bijna 2 dus het is al ff geleden, ik weet niet of je bij dit forum al eerder was, of dat je bij een ander forum aan was gesloten, want hier zijn de kindjes al wat ouder. Maar natuurlijk wel weer ervaren :)
Ik was ook vaak bang dat er te weinig uitkwam, en ik kan alleen maar zeggen, dat je kindje het heus wel aangeeft als ze tekort komt, desnoods kan je haar wat vaker aanleggen, zodat je de melkproductie weer goed op gang brengt.
Met het kolven krijg je inderdaad minder melk, dus je kan haar beter aanleggen, mag ik vragen waarom je eerst een flesje geeft en dan het afgekolfde?
Ik zou haar wat vaker aanleggen of soms tussendoor kolven dat kan ook helpen, hoewel ik dat niet fijn vond, maar iedereen is weer anders.
En het allerbelangrijkste, als je kindje goed groeit, vrolijk en tevreden is dan hoef je je echt geen zorgen te maken!
groetjes ta

Hoi Patries,
ik heb mijn dochter ook bv gegeven. Mijn tip is ook leg je kleintje gewoon wat vaker aan dan komt de melkproductie vanzelf weer op gang. Bij bv gebeurt het niet snel dat je kleintje tekort komt hoor. Maar als je echt twijfels hebt zou ik het toch even vragen bij het consultatiebureau.
Succes verder,
groetjes van Sonja

Aanleggen aanleggen en nog eens aanleggen. Op deze manier plan jij een regeldag waardoor je kleine meer voeding vraagt en je lichaam daarop reageert door meer aan te maken. Ongelooflijk he dat je bij een tweede tegen dingen aan kan lopen, je zou denken dat je na een kind het meeste wel zou weten.

Zelfs bij de derde liep ik nog tegen dingen aan, ook met de borstvoeding, maar die heeft toch maar mooi ruim anderhalf jaar borstvoeding gehad.

Voor vragen over borstvoeding kan je ook een kijkje nemen op www.borstvoedingsforum.nl. Daar schrijven zowel lk als diverse vrijwilligsters van vbn en lll mee en krijg je vlug meerdere reacties.

Groetjes en ik hoop dat je nog lang van de borstvoeding mag genieten!

quote: mamatorist reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-05-2009 11:03:03'));

Aanleggen aanleggen en nog eens aanleggen. Op deze manier plan jij een regeldag waardoor je kleine meer voeding vraagt en je lichaam daarop reageert door meer aan te maken. Ongelooflijk he dat je bij een tweede tegen dingen aan kan lopen, je zou denken dat je na een kind het meeste wel zou weten.

Zelfs bij de derde liep ik nog tegen dingen aan, ook met de borstvoeding, maar die heeft toch maar mooi ruim anderhalf jaar borstvoeding gehad.

Voor vragen over borstvoeding kan je ook een kijkje nemen op www.borstvoedingsforum.nl. Daar schrijven zowel lk als diverse vrijwilligsters van vbn en lll mee en krijg je vlug meerdere reacties.

Groetjes en ik hoop dat je nog lang van de borstvoeding mag genieten!

Hey jij!!

Das lang geleden? Dacht dat je verdwenen was??

Groetjes Saskia

Hoi Saskia,

ik was idd verdwenen, maar er schrijft een bekende van mij mee op het forum, die ik af en toe een berichtje stuur om har een hart onder de riem te steken en toen ik hier dit berichtje over borstvoeding zag staan moest ik gewoon reageren.

Verder heb ik Debby sinds kort op de hyves als vriendje toegevoegd en die schreef het jammer te vinden dat ik hier niet meer meeschrijf en toen was ik eigenlijk heel nieuwsgierig en heb toch even bij de zomer-2007moeders gekeken. Slechte eigenschap he, nieuwsgierigheid

Maar grappig dat jou het direct opgevallen is. Scherp van jou!

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan