Bang dat zwangerschap niet doorzet

<p>Hoi,</p><p>Ik wil toch even mijn verhaal kwijt :-(. Zit er heel erg mee in mijn maag. Ik had al vroeg verschijnselen en aangezien mijn cyclus schijnbaar wat door de war is de laatste twee maanden, ben ik op een heel random moment zwanger geworden. </p><p>Ik had enorme honger, heel veel steken in mijn borst en lag in de nachten zomaar de hele nacht wakker. Dus een test gedaan, ofja meerdere testen (kon het niet geloven): hartstikke zwanger. Volgens Clearblue was ik toen 1-2 weken zwanger na bevruchting. Dus 3-4 weken volgens de dokter.</p><p>Maar vanaf de vrijdag dat ik de testen deed, had ik een lichte bloeding. Als in: lichtroze, alleen bij het vegen. Ik hoefde geen inlegkruisje in. Daarom dacht ik eerst dat dit mijn innesteling was, en dus ook een reden om te testen. Dat bleef echter aanhouden, dus begon ik te twijfelen: kan dit wel een innestelingsbloeding zijn? Dus deed ik een test op maandagmiddag en dinsdagochtend. Helaas was het streepje iets minder duidelijk, waardoor ik heel erg schrok. </p><p>Ik belde dinsdagochtend de verloskundige: moet ik hier iets mee? Zij adviseerde een week te wachten en maandag opnieuw te testen, want als de hcg daadwerkelijk zou verdwijnen nu door het bloedverlies en verloren zwangerschap, dan zou ik een week later wel meer weten. Omdat ik best in shock was, van heel blij naar dit, mocht ik van mezelf nog 1 test doen voordat ik een week moest wachten. Dit streepje was weer net zo sterk als de 1e testen, dus was ik beetje gerust.</p><p>Maar nu is het zondag. Ik ben al 10 dagen aan het bloeden (zo lang ben ik normaal ook ongesteld helaas). Tot gister is het continue lichtroze gebleven, soms ook bruin, dus compleet anders dan normaal mijn ongesteldheid. Gisteravond was er echter wat rood bloed en vanochtend was het rood en meer. Nog steeds alleen op de wc tot nu toe. Ik kon het niet laten, heb net nog een digitale Clearblue-test gehaald, omdat die gewoon duidelijk aangeeft: 'zwanger of niet'. Nu zegt die ineens dat ik 2-3 weken zwanger ben. Dus dat betekent dat mijn hcg de afgelopen week gewoon is gestegen.</p><p>En het betekent ook dat ik langer zwanger ben dan ik dacht. Volgens de dokter dus 4-5 weken. Achteraf las ik in mijn boekje dat ik 2 x een roze minibloeding heb gehad in de week van 12 juli. Dat is mijn innesteling geweest. Ik ben nu een halve week overtijd en dus nog steeds zwanger. </p><p>De symptomen zijn er ook nog. De steken in mijn borst verdwenen na een paar dagen, maar ze zijn nog steeds gespannen en stijve tepels enzovoort, en mijn extreme honger veranderde in totaal geen honger hebben. Heb rugpijn en was gisteren ook misselijk. Ben de hele week zwaar verkouden geweest (dat ben ik normaal nooit, en het blijkt geen corona te zijn), pijn bij mijn liezen en heb zin in ander soort eten.</p><p>Argh sorry, jullie zullen misschien wel denken dat ik er veel te veel mee bezig ben. Als ik afleiding heb, dan denk ik er even niet aan hoor, maar je voelt toch je lichaam en ik moet heel vaak plassen.. en steeds als ik naar de wc ga... ook als ik juist helemaal rustig ben, dan word ik weer geconfronteerd met dat bloed. </p><p>Zijn er meiden die dit ook hadden, waarbij het uiteindelijk goed is gegaan? </p>

Hoi, ik heb na 8 weken een enorme bloeding gehad met helderrood bloed. Ook kwamen er dikke klodders opgedroogd bloed (sorry) uit. Verder heb ik na en voor deze bloeding ook vaak ‘roze’ gehad in m’n onderbroek. Ik ben nu 23 weken van een gezonde jongen! Het levert veel stress op maar het hoeft echt niets te betekenen. Je doorbloeding is heel anders en alle vaatjes in je vagina zijn gevoelig en kunnen bij het minste en geringste al knappen, wat leidt tot een bloeding. Probeer gewoon je rust te nemen

@Babygul, dankjewel voor je berichtje. Dat helpt! Wat fijn dat je nu 23 weken bent met een gezonde jongen :). Ik bloed vandaag wel echt meer, heb voor het eerst maandverband in. Maar heb nauwelijks kramp gelukkig en het is niet dat ik doorlek, dus hoop inderdaad dat het 'gewoon' een bloeding is door iets wat gevoelig is ofzo.
Ik probeer jouw bericht in gedachten te houden deze dagen. Hopelijk weet ik de komende twee weken meer, al dan niet met een echo. Dankjewel nogmaals!

Terug
Bovenaan