bang en onzeker..

hallo..
afgelopen maandag hebben mijn man en ik ontdekt door een test dat we zwanger zijn.
Ik heb twee weken geleden een lichte bloeding gehad, ( ik dacht het begin van een menstruatie die niet door zou zetten.) maar toen ik pijnlijke borsten begon te krijgen, moe en misselijk werd hebben we toch maar een test gedaan. En die was duidelijk positief. In eerste instantie erg blij!! maar ook direct heel onzeker. Dinsdag ben ik bij de huisarts geweest en volgende week krijg ik een echo om te kijken hoe ver ik ben. ( waarschijnlijk dan al 7 weken)
Het stomme is dat ik nu super onzeker ben, weet totaal niet wat ik moet voelen en ben bang om bloed te verliezen!! de huisarts vertelde me dat dit meer voorkomt en niet hoeft te betekenen dat het een miskraam wordt.
vanaf wanneer zou ik echt kunnen gaan genieten van mijn zwangerschap??
zal blij zijn als ik woensdag de echo heb gehad en misschien een hartje heb zien kloppen.
Nijn
 
Heej,

Die onzekerheid hoort er echt bij.. Ik ben zelf bij mijn eerste zwangerschap ontzettend onzeker geweest, op een gegeven moment ging het ook mis, en toen wist ik helemaal niet meer waar ik het zoeken moest. De tweede zwangerwschap heb ik ook iedere keer als ik op de wc zat, met het licht aan op elk wcpapiertje gecheckt of er bloed op zat.. Iets bloed verloren, later bleek op de echo dat ik een lege vruchtzak had... Nu ben ik voor de derde keer zwanger, en toen ik weer zo onzeker was in het begin, heb ik mezelf voorgenomen om niet bij iedere keer als ik naar de wc ga te checken of ik bloed, dan maak je jezelf gewoon helemaal gek mee. Als je een miskraam krijgt, dan komt die gewoon, daar kun je NIKS aan doen. Je kunt je er wel onzeker over maken dacht ik op een gegeven moment, maar je hebt er NIKS aan. het echte genieten begint bij de echo, dan ga je voor het eerst echt hopen op een goede zwangerschap, maar zodra je dat hartje hebt gehoord
-(en bij mij was dat pas bij 15-16 weken(!)(dus weer in de stress gezeten iedere keer vlak voordat ik naar de VK ging)---

Dus probeer het los te laten. Als je weer zo'n aanval van onzekerheid hebt, ga dan lekker veel babytijdschriften kopen en er lekker in lezen, ga wandelen, verzin iets te doen, praat erover met je partner, die zal dan waarschijnlijk heel nuchter zeggen: maar da's toch nergens voor nodig, om in de stress te zitten?   Die nuchterheid van anderen heeft mij in ieder geval geholpen, en nu geniet ik iedere dag volop van de kleine en soms ook grote schopjes van het Frummeltje in mij... Nu de bevalling nog...:)

Groetjes
Manky
 
Hoi Nijn,
Als het rond de tijd is geweest dat je je menstruatie verwachtte kan het ook een innestelingsbloeding geweest zijn en hoef je je nergens zorgen over te maken. Het kan ook zijn dat als je net voor de bloeding geslachtsgemeenschap hebt gehad er een adertje is geraakt en daardoor wat bloed verliest. Je schrikt enorm, maar er is niets aan de hand. Ik hoop je hiermee je zorgen een beetje weg te kunnen nemen. En probeer gewoon lekker te genieten van dat kleine nieuwe wereldwondertje in je buik, het is zo mooi.
Groetjes Daantje (mama van Michelle 6 mnd.)
 
Onzekerheid hoort bij een zwangerschap.
In het begin was ik heel onzeker over of ik geen miskraam zou krijgen, daarna over het feit dat ik absoluut geen zwangerschaps klachten had, daarna dat ik het hartje nog niet kon horen en ga zo maar door. Met 20 weken een pret echo gehad en die heeft wel een heleboel onzerheden weg genomen. Ik weet nu dat mijn kindje uitstekend groeit, goed beweegt en op het oog heel gezond is. Nu maak ik me weer enigzins zorgen om het feit dat ik de baby met 22 wk nog steeds niet voel. Dit is normaal als de placenta tegen de buikwand aan ligt maar leuk is het niet.
Ik kan je wel zeggen om het los te laten en proberen je niet ongerust te maken maar dat heeft bij mij ook niet geholpen. Je moet er nu eenmaal doorheen. Na 9 maanden krijg je een gezond kindje moet je maar van uit gaan.

Heel veel sterkte in je zwangerschap.
Natalie (22+1)
 
Terug
Bovenaan