bang en onzeker

Sinds vanochtend weet ik dat ik in verwachting ben. We hebben 3 kids en ons gezin was eigenlijk wel compleet. Maar voor mijn reuma slik ik redelijk wat medicijnen en een flinke diarree gehad tussendoor. Met als gevolg nu dan zwanger.
Na de eerste schok werd ik wel blij maar die blijdschap wel al snel angst want sinds begin juni slik ik nieuwe reuma medicijnen waarbij in de bijsluiter staat dat je die absoluut niet mag gebruiken in de zwangerschap vanwege de schadelijke bijwerkingen. In paniek vanochtend al de huisarts gebeld en die kwam met het geweldige idee om meteen te stoppen met de medicijnen. Ja he he dat had ik zelf ook wel bedacht. en een afspraak voor vrijdag. Maar goed, daar was ik niet echt tevreden mee dus mijn reumatoloog gebeld en wacht nu nog op zijn telefoontje. er ging vanalles mis met telefoonnumers enzo met als gevolg dat hij me vanavond pas belt. Dus ik wacht vol spanning en heel erg bang af. want blij durf ik nog niet te zijn nu....
 
wat een lastige situatie...
Maar bijwerkingen KUNNEN voorkomen zou ik zeggen en hoeven per definitie natuurlijk geen effect op de baby te hebben....maar ik weet niet of dat bij iedere soort medicijnen weer anders is...

laat het snel weten als je meer weet!

sterkte!
 
Qua medicijnen hoef je niet bang te zijn bij deze termijn. Je hebt nog geen bloedverbinding met je kindje dus als het goed is bereiken die hem niet als je er nu mee stopt.

Succes met alles.
 
Hoi,

Heeft de reumatoloog je nog gebeld?
Ik zou misschien ook even bellen met je verloskundige/gyneacoloog zodat zij je even gerust kunnen stellen!
Ik weet trouwens ook sinds woensdag dat ik in verwachting ben van de 4e, ook onverwacht,, zou het in de lucht hangen,,hihi
Fijne zwangerschap.

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan