bang in grote bed

Hoi!
Mijn zoon wordt over 2 maanden 3 jaar en slaapt sinds 3 maanden in een "groot" bed want hij begon uit 't ledikantje te klimmen, dat hebben we met veel ceremonie aangepakt en ging prima. Tot nu.
Sinds een paar nachten wil hij niet naar bed en zegt in het kleine bed te willen slapen omdat het grote bed niet past .

Ik probeer hem geduldig uit te leggen dat hij toch echt moet gaan slapen, nergens bang voor hoeft te zijn en troost hem als hij wakker wordt.
Ik vind het echter ontzettend zielig en weet eigenlijk niet hoe dit aan te pakken - hij is duidelijk ergens bang voor en het ledikantje biedt bescherming, maar waartegen? en maak ik hem niet banger door onder het bed/deken te kijken of er geen monsters zitten?

Iemand ervaring?
 
hallo

ik heb een bedrand gekocht speciaal voor dat ze niet uit bed vallen.
misschien help dit dan krijgen ze toch een beetje het gevoel dat ze in het ledikant liggen omdat er dan ook spijlen zitten alleen in de lengte dan
onze dochter wilden eerst ook niet op een groot bed slapen maar toen ik deze geplaatst hebt was het probleem over

gr   evelien
 
Ik heb mijn dochter weer teruggelegd in het ledikantje en het grote bed laten staan. Na een aantal weken gaf ze zelf aan dat ze weer in het grote bed wilde slapen. (Mijn dochter klom zelfs met het zakje aan uit het ledikantje....)
 
Heel bekend verhaal toen wij tijd vonden dat ons zoontje naar het grote bed kon was het huis te klein alles uitschreeuwen en niets helpte. Maar in 1 keer was het voorbij want we hadden de deur open gelaten en toen was het goed na verloop van tijd steeds de deur een beetje dicht en sinds dien slaapt die heerlijk in zijn grote bed.
Misschien dat eens uit proberen.. succes
 
hoi,
een hele verandering voor een kindje een nieuw bed!

maar je zegt zelf ook steeds ga maar slapen je hoeft niet BANG te zijn.
de rest hoort ie heus niet hoor.
alleen dat BANG zijn wel.

geef hem vertrouwen door te zeggen zo gaan we lekker slapen, zal mama een boekje voorlezen, ga maar vast in je bedje liggen.

je geeft aan dat je het zielig vind voor hem(dat is het natuurlijk ook) maar hij heeft jou gevoel ook in de gaten.

en dat versterkt zijn gevoel....
ga even lekker gek doen kietelen in bed of liedjes zingen.
leid hem af.
maar praat niet over bang of eng.

deze leeftijd heeft vaak al wat meer angsten...
groetjes
 
Misschien inderdaad terug leggen in het ledikant maar ipv 1 kant de pijlen gewoon een plank er tegen aan zodat hij zelf zijn bedje uit kan en gewoon bij het grote bed laten staan hij gaat er dan misschien vanzelf in liggen.
Veel succes in ieder geval
 
Terug
Bovenaan