Bang om ingeleid te worden.

Dag lieve mama's,

Ik ben hier nieuw en lees altijd mee, maar heb nu zelf een vraag.

Ik ben momenteel zwanger van mijn eerste kind en ben 41+2 weken zwanger.

Voel me over het algemeen prima. Ik was eigenlijk uitgerekend op 11 januari en dacht echt dat ik eind december zou bevallen. Ik heb vaak nachts buikkrampen en pijn in me onderrug, maar ook dan is het te verdragen en zakt weg na een uurtje of 2.

Vandaag ben ik naar het ziekenhuis geweest voor uitgebreid onderzoek. Alles was goed met baby en vruchtwater etc. Ze hadden ook meteen inwendig onderzoek gedaan, maar mijn baarmoedermond is nog niet rijp dus kon er niet getript worden.

Nu wordt ik ingeleid waar ik eigenlijk best bang voor ben. Ik ben sowieso bang voor de bevalling en de pijn. Ik krijg begin volgende week eerst een katheterbalon en de dag erna zal er ingeleid worden als het effect heeft gehad.

Heeft iemand hier ervaring mee? Doet het inbrengen van de balon pijn? Ik zou graag jullie ervaring willen lezen hoe jullie het hebben ervaren.

Xoxo

Hoooi

Ik ben bij mijne eerste met 42wkn ingeleid met een catheter ballon.. inbrengen niet pijnlijk en na het verliezen van de ballon.. dan ben je ongeveer2/3cm.. ben ik 24uur daarna bevallen van een kern gezonde zoon van 4040gram!

Bevallen is en blijft geen pretje.. ikdenk dat je het over je heen moet laten komen.. je kunt niets voorspellen of plannen! Het komt zoals het komt!

hoi Karlijn,

Dank je wel voor je reactie! Had jij op dat moment ook dat je baarmoedermond nog helemaal dicht zat?

Ik ben zo erg aan het piekeren over de pijn. Misschien moet ik het inderdaad over me heen laten komen en alles los laten

Hi mamaatje,

Ik ben ook ingeleid bij de eerste. Bevallen is zo ie zo geen pretje. Volgens maakt inleiden of natuurlijk daar niet zoveel verschil in.

Als je zo bang bent voor de pijn, bespreek het dan met de gynaecoloog voor de bevalling. Pijn hoeft namelijk tegenwoordig niet meer. Ik heb ook een ruggenprik gehad en kan het van harte aanbevelen.

Succes! Anna

Hoi,

Ik ben 6 dec op dezelfde manier ingeleid toen ik 38+1 was. Baarmoedermond zat ook nog helemaal dicht. Het inbrengen was een beetje een gepiel omdat ze het zonder eendenbek wilden probeerden wat dus ook uiteindelijk lukte.

Ze zeiden dat je daarna een soort van menstruatie krampen krijgt maar dat werd bij mij al best snel heftiger dan dat.. Na 10 uur de ballon eruit en toen begonnen bij mij al uit zichzelf de echte weeën dus heb verder geen weeën opwekkend nodig gehad. 18 uur na het inbrengen van de ballon ben ik bevallen!

Bevallen doet pijn en het inleiden geeft je alleen een zetje in de goede richting maar qua pijn is er denk ik geen verschil!

Heel veel succes en geluk straks met je kleintje!

Dank je wel voor jullie reacties. Steld me toch een beetje gerust.

Ik ben aan het hopen dat alles voor dinsdag nog uit zichzelf gebeurd. Het blijft spannend :)

Terug
Bovenaan