bang om te genieten,stel at het mis gaat

volgende week dinsdag heb ik een afspraak voor een echo als ik het goed heb ben ik dan 9 weken zwanger, maar goed vorige keer dat ik zwanger raakte ging het in het begin al mis en dat kwam ik achter toen ze een echo deden en meteen de gynocoloog riepen, ik liep toen al twee dagen met bruin bloed maar er werd niet zo heel erg paniekerig over gedaan maar de echo wees erop dat ik een miskraam heb en inderdaad de volgende ochtend werd ik helemaal onder de bloed wakker en heel erg veel krampen, maar goed dat was de vorige keer en dit keer is het hopelijk anders maar nu durf ik bijna niet meer, ik ben zo bang dat ze zeggen dat er geen baby in mn buik is, ik voel me goed ik probeer ook in mn hoofd normaal te denken maar stiekemben je tog erg bang en mn moeder en man weten eigenlijk niet hoe ik van binnen echt voel en naar mijn gevoel lijkt of niemand mij begrijpt wie kent dit gevoel of gedachte?

Hoi Raed,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je bang en ongerust bent.
Ik heb zaterdag een vroege miskraam gehad, was 5 weken zwanger. Ben blij dat het zo vroeg gebeurd is, maar ik weet als ik weer zwanger wordt, ik dat niet meer onbezorgd zal zijn.
Ik hoop heel erg voor je dat het allemaal goed is met je kindje!!!

Sterkte meid.

Groetjes,
Angel

hoi lieve read

Ik begrijp je heel goed!!!!
Helaas kan ik zeggen. ik heb in   jan een mk gekregen en was toen 9 weken zwanger. Lang bloedverlies en een curretage maar nu ben ik weer zwanger , weliswaar nog "maar"6 weken maar alles giert door mijn lijf.
Bij elk steekje en krampje denk ik zie je wel; het gaat weer mis en dit kindje zal ik ook wel weer verliezen. Maar probeer wel vertrouwen in je lichaam te hebben en wat jij zelf voel dat is meestal ook hoe het is. Bij mijn eerste had ik van het begin aan al twijfels terwijl ik toen natuurlijk niet kon weten hoe een zwangerschap aanvoelde, maar ik had al echt pijnlijke steken als we over drempels reden en toen ik met 8 weken bloedverlies had wist ik gelijk dit is mis!! en dat was (helaas) ook zo.

Maar nu voel ik mij wel beter en heb vertrouwen erin dat dit kindje blijft zitten en pas rond 7 april eruit zal komen. Maar dat maakt mijn gevoel er niet minder angstig om. Als ik wat voel denk ik; zie ik verlies bloed, ga naar de wc en het is alleen afscheiding. Ik heb steken en krampen en denk zie je wel dit gaat mis en even later moet ik naar de wc toe. Dit is jammer genoeg het risco van de 1e keer zwanger zijn en die eindigd in een mk de volgende kan en zal je nooit meer zo onbezorgd zijn als bij de eerste. Je weet;  ik ben zwanger maar......
En voor jou is he nog moeilijker omdat je pas zag dat het mis was bij de echo en nu is het deze keer extra spannend omdat je zo graag wil dat het goed zit. Het enigste wat ik je als advies kan meegeven probeer er wel met je man over te hebben dat je aan de ene kant graag de echo wil hebben maar aan de andere kant ook heel bang ben voor wat je gaat zien. En zeg het ook tegen je verloskundige dat zij niet eerst zelf gaat kijken maar gelijk zegt als ze wat ziet en als dat kan ook gelijk het hartje laat horen.
En je weet hier kan je je verhaal ook altijd kwijt.

Liefs Danielle

Hetis inderdaad heel moeilijk en het geeft niet dat jij je zo voelt. Jij zult nooit meer onbevangen zwanger zijn en dat moet je toch accepteren.

Maar ik kan je vertellen dat het ook goed kan gaan na een mk.
Ik heb ook 3 vroeg miskramen gehad en 1 late. Ik weet ook pas bij de echo of het goped is of niet.....vooraf weet ik het ook niet.
Dat is iedere keer heel spannend, maar heb vertrouwen in de natuur. Het kan ook goed gaan.

Ik heb inmiddels een gezonde zoon en ben nu bijna 21 weken zwanger van de tweede die ook heel goed gaat.
Dus probeer positief te blijven, heb hoop!

gr mama van MD

Hoi Read

Ik snap helemaal dat je in spanning zit, jammergenoeg.
Ik hoop dat de woorden die wij hier schrijven je op kunnen beuren!
Volg het advies maar op om al je onzekerheid ook aan de gyn of de verloskundige te tonen, ze zullen zeker proberen je gerust te stellen.

Ik duim voor je! Hoe verder je bent in de zwangerschap, hoe groter de kans dat het goed gaat.

Shanaz

Terug
Bovenaan