bang om te poepen

hallo allemaal,

misschien kunnen jullie me helpen!!

Ik heb een zoontje van bijna 3 die sinds een week min of meer zindelijk is qua plassen. Nu heeft ie van de week 1 x op de wc gepoept, riep de hele dag al dat ie moest en steeds maar naar het potje gelopen, wc geprobeerd en uiteindelijk toen ie lekker ontspannen onder de douche stond, moest ie echt! we hebben hem geprezen dat het zo goed was,hij kreeg 2 stickers om te plakken ( bij het plassen krijgt hij 1 sticker).

Maar nu is het alweer 2 dagen geleden dat hij geweest is, en heeft nu al de hele dag pijn in zijn buik. een aantal keren heeft hij ook weer gezegd dat hij moet poepen, maar zodra hij zit, zegt hij ook dat hij bang is, hij vind het eng.

Ik heb hem ook weer stickers beloofd, enz. enz. maar nu was het vanavond echt een drama.
Hij wilde wel poepen maar het lukte niet, hij wilde ook niet slapen want hij  moest heel nodig.
Ik heb een luier omgedaan want s'nachts is hij nog niet zindelijk maar hij wilde het absoluut niet in zijn luier doen.
Ik heb hem uit eindelijk gerust gesteld, ook gezegd dat ik niet boos ben en dat we het gewoon morgen weer gaan proberen.
Maar ik vind het ook wel zo zielig.. wel willen maar niet durven.

Iemand tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan, of wat ik anders nog kan proberen?

Ik hoor het graag,

groetjes,

Suus
 
hoi hoi,

Hier nog een moeder die dit heel bekend voorkomt. Sinds een week zijn wij bezig om onze kleine peuter ( 2 1/2 ) op het potje te laten plassen en poepen. Ook wij werken met een stickersysteem en dit werkt goed. Plassen gaat prima, zowel op het potje als op de wc en ook buitenshuis kan onze uk goed aangeven als hij moet plassen. De luier blijft overdag weg ( behalve tijdens het slapen, al geeft hij 'snachts zelf aan dat hij een plas moet doen en zo niet dan is hij 'sochtends 9 van de 10 keer droog ).

Het poepen daarentegen is toch wel een ander verhaal. Dit duurt langer en is toch wel een beetje eng. Twee dagen heeft hij zijn poep opgehouden en wel telkens aangegeven dat hij toch moest poepen. Maar het kwam gewoon niet.... Heel frustrerend voor onze knul. Op het potje zat hij niet lekker en kon hij zich niet goed ontspannen dus dan op de wc. Voor de ontspanning geven wij hem een leuk blaadje waar hij in kan "lezen" en dit werkt goed. We geven hem ruim de tijd en blijven ( als Binck het wilt ) erbij staan.
Ook als wij moeten poepen laten wij de wc-deur open zodat hij kan zien dat het heel normaal is.

Misschien heb je hier iets aan.

Liefs mamabinck.
 
Hoi mamabinck,

dank voor je reactie. lastig hoor, vind ik het. Ik heb het ook weleens geprobeerd met een boekje op het toilet, maar mijn zoon is geen stilzitter. met plassen ook.. al komen er nog wat druppels, meneer is klaar zegt hij dan, en wil het liefst meteen weer spelen.

Ik blijf er ook bij als hij moet poepen want dat wil hij graag, heb hem ook al voorgelezen, hoorde ook dat als je kinderen op hun hand laat blazen dat ze dan hun sluitspier ontspannen en dat het dan ook makkelijker zou gaan, maar als onze kleine man daar nou eens de tijd voor zou willen nemen...

Ik ga het eens proberen om als ik zelf moet, maar de deur open te laten en misschien dat het dan voor hem ook minder eng zal lijken!

bedankt voor je reactie,

groetjes,

Suus
 
hoi suus,

misschien ook een idee om jullie peutertje op het potje te zetten terwijl jij op de wc zit.

Wij hebben dit ook wel eens gedaan en dit stimuleerde ook enorm.

Hopelijk heb je er iets aan.

Succes ermee en liefs mamabinck.

 
Hoi mamabinck,

We hebben het inderdaad geprobeerd, en ik moet zeggen dat het nu de afgelopen 2 dagen best goed gaat. Hij is er soms wel een aantal uren mee bezig dat hij moet, en loopt steeds weer naar de wc en wil er dan ook direct weer af, maar uiteindelijk moet hij toch echt en lukt het ook!.

Hij is wel heel opgelucht als het weer gebeurd is.. maar ik geef hem zoveel complimentjes naderhand, en dan zie je hem toch stralen ( hij heeft het toch maar weer gedaan)!

We zullen zien hoe het verder zal gaan, hij doet in ieder geval heel erg zijn best!!!

Bedankt voor je tips,


Liefs,

Suus
 
Terug
Bovenaan