bang onder de douche

wie herkent dit, dat ineens je kindje van 1 jaar bang is onder de douche
vorige week alles koek en ei

en na het zwemmen een vrijdag, waarbij hij spetters in zijn gezichtje kreeg
en onder water is geweest

is het hels onder de douche!!
echt hels!! gillen krijsen en zo overstuur
dat hij bijna moet spugen

ik wil het niet erger maken

wie heeft er tips!!!

hij liep in het zwembad alleen merken dat hij de spetters niets vond, maar kopje onder vond hij leuk

bizar!!!

hoe dat plots om kan slaan!!

in bad vond hij al nooit leuk, maar doen we soms wel..meestal gaat hij mee onder de douche..vond hij altijd helemaal top!!!!
 
Geen id. waarom het plotseling is om geslagen. Misschien door meer besef, een keer water in zijn ogen ofzo gekregen ( hun geheugen wordt ook steeds beter). Met mijn oudste was het douchen altijd een ramp tot ze een jaar of vier werd. Tot die tijd haar gewoon in bad gedaan. Misschien helpt een soort zonneklepje op zijn hoofd zodat het water niet zo op zijn gezicht valt? Laten zitten onder de douche en ter afleiding wat speeltjes erbij?
 
ook mijn zoontje vond de douche altijd vreselijk... maar toen was hij veel kleiner, 3 of 4 mnd ofzo...
We gingen op vakantie met 6mnd en
daar gingen we ook met hem onder de douche, daarna ook weer thuis en het was over. Een andere omgeving misschien ven proberen?
 
Heel herkenbaar. Mijn dochter heeft dit ook gehad toen ze 14 maanden was. Wat wij nu doen is dat mijn man of ik tegelijk met haar onder douche gaan en het werkt. Ik denk dat ze daardoor zich meer veiliger en zekerder voelt.

Anjuli
 
Mijn zoon deed dat ook opeens, vond het eerder heerlijk om onder de douche te gaan. Deden we al vanaf dat hij 3 dagen oud was.

Inene sloeg het om, hij is nu bijna 2 en nog steeds wil hij niet onder de douche, zelfs niet met mij terwijl hij heel erg aan me hangt.

Denk dat het idd te maken kan hebben met die spetters, want die kleine van mij word nog gek als ik de shampoo uit zijn haren moet spoelen.
Wij zijn op een gegevent moment de douchebak als bad gaan gebruiken, als ik nu vraag wil je in bad dan weet hij niet hoe gauw hij naar de badkamer moet rennen.

 
onze dochter wilde thuis nooit onder de douche maar in het zwembad wel. Het bad vond ze toen ze heel klein was vreselijk. Ook wassen met een washandje is een drama (behalve op de creche), terwijl ze onder water in het zwembad helemaal niet erg vindt. Het lijkt erop dat ze het gedrag van anderen nadoet als ze ergens is.
Wij laten haar vaak spelen in een laagje water. we douchen haar dan met de gieter, dat vindt ze geweldig. als ze gaat douchen, is dat samen.
 
Onze dochter vindt de douche ook niks.
Wij zetten nu het badje in de douche en als we haar haartjes uitspoelen( met de douchekop) vind ze het goed en speelt ze met de waterstraal.
Ze went er steeds meer aan. Succes!
 
Terug
Bovenaan