Bang s'nachts

Hai,

Een paar weken gelden opende ik ook een topic over bang zijn
BIj Jesse begint dit steeds vaker voor te vallen, wie heeft tips.

Hij is bang voor spinnen, als hij zo'n vliegje hoort zoemen dan roept hij heel angstig auw mim(spin).
Ik vind het zo zielig.

Een lampje aan laten of is zo'n dromer vanger iets?

Groetjes Linda

Hoi Linda,

wat zielig en ook wel een beetje vervelend voor jullie manneke! Pfff... Snap wel dat hij bang is voor spinnen hoor, ben ik ook ;-) maar daar gaat t nu niet over.

Toevallig zag ik ergens anders laatst een topic over bang zijn.. t schijnt.te helpen als je een knuffel, of een ander iets (bijv dromenvanger idd) wegzet/hangt, en dan je kleintje duidelijk maakt dat (in jou geval) de dromenvanger er voor zorgt dat er geen spinnen komen.
Maarrrr... wat nou als er echt eens een spin op zn kamer zit.. Dan is hij zijn vertrouwen mss wel kwijt in die dromenvanger :-S Tja... Moeilijk hoor!

Er zullen vast meerdere reacties komen, toch dames??

Liefs Deb.

Hoi Linda,

Volgens mij is het een fase waar onze kanjers doorheen moeten. Rond deze leeftijd beginnen ze de begrippen 'eng' en 'bang' te beseffen.
Sven begint ook steeds vaker te zeggen dat hij iets eng vindt. Ik probeer hem dan uit te leggen dat dat niet altijd hoeft. Sven vindt vliegjes de ene dag wel eng en de andere dag vindt hij ze weer reuze interessant. En zo is het wel met meerdere dingen.
Ik zou proberen het onbekende eraf te halen. Dus, als hij een spin ziet, ga er samen met hem naar kijken. Leg uit dat spinnetjes heel lief zijn omdat ze het huis mee schoonmaken (spinnen komen toch alleen in schone ruimtes?) of iets in die trant. Als er een web bij is, zeg dat dat het huisje van de spin is.
Laatst lag er bij ons een dode vlieg in een hoekje. Ik heb er maar van gemaakt dat het vliegje lag te slapen en dat hij het niet fijn vindt als Sven hem aait. Toen was meneertje weer tevreden.
Het blijft toch aftasten bij onze kindjes. Ik merk bij Sven gewoon dat het onbekende hem bang maakt. Als we eenmaal uitleggen wat iets is, is hij weer tevreden. Soms ook niet maar ja, wij zijn ook wel eens bang, toch? En dan is het gewoon lekker knuffelen en zorgen dat hij zich veilig voelt bij papa en mama! De wereld is ook zoooooo groot....

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan