Bang voor 2de echo met 9.5 week

Hii,

Ik heb 3 weken geleden echl gehad met 6.5 weken, het hartje klopte en alles zag er prima uit. Al sinds ik de test gedaan heb heb ik geen symptomen gehad behalve, moe zijn en wat pijnlijke borsten. Sinds 2 dagen zijn de pijnlijke borsten ook ineens verdwenen waardoor ik nu alleen nog wat moe ben. Ik maak mij zorgen en ben bang dat het fout zit. Wie had dit ook en bleek alles toch in orde of ging het toch helaas fout.

Liefs..
 
Het wel / niet hebben van symptomen zijn niet bepaald een goede graadmeter voor hoe je zwangerschap verloopt. Ik had bij alletwee mijn zwangerschappen nauwelijks symptomen de eerste weken (nu dochter van 2,5 en 37 weken zwanger). Zolang je geen bloedverlies en buikkrampen (menstruatieachtig) hebt, zou ik vertrouwen op je lichaam en er vanuit gaan dat alles goed gaat. Het vertrouwen komt wel meer zodra je je kindje eenmaal begint te voelen.
 
Symptomen komen en gaan in je zwangerschap, zegt inderdaad helemaal niks over de ontwikkeling van je kindje. Zoals hier boven al beschreven, kramp en bloedverlies zijn zorgwekkend, de rest zoals gevoelige borsten, misselijkheid etc heeft te maken met de hormonen in je lichaam. Geen reden voor zorgen!
 
Bij mijn eerste zwangerschap had ik meteen behoorlijk wat symptomen. Ik kon echt de hele dag wel slapen en supergevoelige borsten. Toch was het bij de 1e echo al duidelijk dat het niet goed was (vruchtje leefde al niet meer). De symptomen waren paar dagen voor de echo iets minder, maar niet weg. Maar...het zegt toch helemaal niks. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje (ze is inmiddels 11 weken) had ik vanaf het begin minder symptomen en ook rond de eerste echo werd het nog minder. Toch was alles helemaal goed. 

ik snap heel goed dat je het spannend vindt, dat had ik bij de zwangerschap van m'n dochtertje ook. Zelfs tot de 20 weken echo, toen geloofde ik pas echt dat het goed zat. Hoe moeilijk het soms ook is, probeer de angst/spanning los te laten en te genieten.kies ervoor om te geloven dat het goed zit ? en dat je er dus ook van mag genieten dat je zwanger bent ?. Het is een beetje een open deur en makkelijker gezegd dan gedaan maar je hebt er toch geen controle over dus dan heb je er meer aan om zo positief mogelijk te blijven ?
 
hier precies het zelfde vij de 6 en bij de 8 weken gehad en vanaf dinsdav had ik ineens nergens meer last van!het maakte me mega onzeker en heb verloskundige gebeld met mn onzekerheid. In de hoop dat zei mij gerust kon stellen. ze zei kom maar meteen voor een echo want als je nu nog 2 weken moet wachten tot de 12 weken echo in deze onzekerheid is dat niet te doen. De echo zag ik super uit !! Ben zelf vooruit gezet. Dus nu lekker genieten van het geen klachten hebben. en over 1.5 week de 12 weken echo
 
Ik snap je onzekerheid. Maar tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik 36 weken geen symptomen gehad. Op het laatste alleen wat brandend maagzuur.

Probeer er toch van te genieten en de negatieve gedachtenis ik te zetten naar positief.

Btw nog gefeliciteerd!
 
Terug
Bovenaan