Hallo allemaal,
Mijn eerste bevalling (1,5 jaar geleden ) was niet de bevalling die ik graag gewild had. Om een indruk te geven:
00:05 breken vliezen en meteen om de 5 minuten weeen.
04:00 verloskundige constateert 1,5 cm en weeen om de 2,5 minuten
09:00 nog steeds 1,5 cm heftige weeen om de 1,5 - 2,5 minuut. In overleg naar het ziekenhuis.
11:00 in ziekenhuis nog 1,5 cm. Ruggeprik en weeenopwekkers.
14:30 ruggeprik werkt niet meer (nog 2 keer geprobeerd te prikken maar lukt niet) zelf weer vol in de weeen en de opwekkers worden elk half uur omhoog gezet.
15:00 koorts, antibiotica wordt gestart.
21:45 volledige ontsluiting mag gaan persen
23:15arts-assistent gaaqt helpen met vacuum. Cup schiet van het hoofdje af.
23:30 gynaecoloog probeert de vacuum met grotere cup, anders keizersnede.
23:41 Hoera!!! een zoon!!
Zoals jullie kunnen lezen ging het niet zoals je zou verwachten (ook het personeel, dat door grote drukte maar weinig tijd voor ons had, gaf toe dat een bevalling als deze niet vaak gebeurd).
Op dit moment ben ik 24 weken zwanger van nummer 2 en ik vraag me serieus af hoe ik de klus moet gaan klaren. Heeft iemand advies????
Groetjes Sare
Mijn eerste bevalling (1,5 jaar geleden ) was niet de bevalling die ik graag gewild had. Om een indruk te geven:
00:05 breken vliezen en meteen om de 5 minuten weeen.
04:00 verloskundige constateert 1,5 cm en weeen om de 2,5 minuten
09:00 nog steeds 1,5 cm heftige weeen om de 1,5 - 2,5 minuut. In overleg naar het ziekenhuis.
11:00 in ziekenhuis nog 1,5 cm. Ruggeprik en weeenopwekkers.
14:30 ruggeprik werkt niet meer (nog 2 keer geprobeerd te prikken maar lukt niet) zelf weer vol in de weeen en de opwekkers worden elk half uur omhoog gezet.
15:00 koorts, antibiotica wordt gestart.
21:45 volledige ontsluiting mag gaan persen
23:15arts-assistent gaaqt helpen met vacuum. Cup schiet van het hoofdje af.
23:30 gynaecoloog probeert de vacuum met grotere cup, anders keizersnede.
23:41 Hoera!!! een zoon!!
Zoals jullie kunnen lezen ging het niet zoals je zou verwachten (ook het personeel, dat door grote drukte maar weinig tijd voor ons had, gaf toe dat een bevalling als deze niet vaak gebeurd).
Op dit moment ben ik 24 weken zwanger van nummer 2 en ik vraag me serieus af hoe ik de klus moet gaan klaren. Heeft iemand advies????
Groetjes Sare