bang voor beesten

Laura is ineens bang voor alle beesten, van vlieg tot koe. Als het beest(je) dichtbij komt zegt ze half huilend "beestje/hondje/poesje/eendje niet leuk!" En kruipt tegen me aan. Hiervoor had ze dat niet, en als ik zeg dat hondje lief is zegt ze nog een keer hondje niet leuk. Ze is zelfs bang voor onze eigen kat! Iemand een idee hoe ze hier weer vanaf komt, hoe kan ik haar daar bij helpen?

Hoi Rood wit

Wij hebben het hier met Aniek ook dat ze ineens bang is voor auto`s wij hebben achter het huis een garage en als mijn man er ook bij is dan stap ik uit haal ik Aniek uit de auto en dan lopen we naar de achterdeur van de garage wie in onze tuin uit komt dan blijven wij daar staan.We hebben op de grond een balk liggen zodat wij daar de wielen tegen aan rijden en dan kan de deur dicht.Er is dan bij haar een enorme paniek mama oppassen en klimt dan zowat tegen mijn been op.
Als wij buiten op de stoep lopen en er komt op straat een auto aan gaat ze het liefs, en dan sleurts ze mij mee in een pad van een woonhuis staan en dan zegt ze oppassen auto.
Dit heeft ze nog niet eerder gehad.

Groetjes Willy

Noah was een paar weken terug bang voor bijna alles. Dieren, geluidjes, donker, auto's enz. Wij hebben het eigenlijk genegeerd! En ik moet eerlijk zeggen, dat het helpt.
Ook was hij ineens bang voor een glijbaan. Als hij er al een zag, dan sleurde hij ons de andere kant op. Toch ben ik er met hem samen een paar keer afgegaan. Nu is hij er niet meer weg te krijgen!

Ik denk dat het ook per kind verschilt. Wij proberen hem er soms wel echt doorheen te helpen. En dat helpt echt.( zoals de glijbaan, maar ook zwemmen enzo)

Succes

Roan is panisch voor muggen (diezelfde die die lekkere jeukbulten geven, wij noemen ze hier neefjes) ) dat gezoem vind hij helemaal niks hij raakt dan echt in paniek en wordt pas rustig als ze weg zijn. verder is hij echt nergens bang voor.

liefs Frida

Terug
Bovenaan