bang voor de 20 weken echo

hallo,

ik heb over 10 dagen de 20 weken echo. Bij elk pijntj en steekje ben ik bang dat er iets mis is. Zowiezo ben ik erg bang dat er iets mis is met de babay. Hebben jullie de 20 weken echo al gehad? Ben ik een beetje neurotisch of wel herkenbaar voor sommige van jullie?

groetjes

het is voor mij wel herkenbaar.
ik mag volgende week dinsdag en op dit moment heb ik buik pijn en voel de baby niet gister wel vol op, ik hoop dat ik de baby vandaag nog wel ga voelen.
succes met de echo.
groetjes anouk

Hey,
Ik heb morgenochtend de 20wk echo en vind het ook ontzettend spannend.. maar heb er eigenlijk ook wel heel erg veel zinin. Ben heel benieuwd naar hoe de kleine beeb is gegroeid en hoe het eruit ziet nu en of alles erop en eraan zit..
Het is erg actief in mijn buik, voel hem/haar elke dag vaak, dat is wel erg genieten en ook een geruststelling..:D

Buikpijn heb ik soms ook nog wel eens.. Het kan gewoon komen omdat je baarmoeder groeit. Of je maakt je te druk misschien? Tip voor als je buikpijn hebt, ga dan onder een lekkere warme douche (met je buik) of leg een lekker warme kruik/pittenzak op je buik en ga lekker ontspannen op de bank liggen/of in bed. Dat werkt positief!

Liefs Rosan

Ik ben ook bang voor de 20 -weken echo. Ik heb deze volgende week woensdag. Maar ik heb ook wel een goede reden. Mijn vorige zwangerschap vorig jaar liet toen zien dat het helemaal mis was....Mijn zoon had een ernstige vorm van een open ruggetje een waterhoofdje en nog een paar dingen meer. Wij hebben toen de beslissing moeten nemen de zwangerschap af te breken....Mijn zwangerschap verliep toen voor mij normaal, ik had wel bloedverlies gehad, maar dat had ik bij de tweede ook. Ook voelde ik mijn kereltje toen goed, alleen sprak mijn gevoel iets anders, ik voelde dat het niet goed was ( onbewust).
Nu voel ik me wel positief, maar ik ben ontzettend bang dat het toch mis is, ondanks al die echo's die ik tot nu toe hebt gehad. Ik blijf bang. Bang om weer iets verschrikkelijks te zien en weer zo'n onmenselijke beslissing te maken en zo intens verdrietig te zijn......

Maar ze zeggen ook dat 99% van alle echo's goed zijn en mocht er bij die 1% iets te zien zijn dan kunnen ze in 97% zien wat het is.

Groetjes Hanneke

Hoi Hanneke,
Begrijpelijk dat je bang bent voor de 20 wk echo met deze ervaring!!! Wat heftig allemaal joh. Ik neem aan dat je nu wel onder controle van de gyn staat?
Heel veel sterkte en ik hoop dat je goed nieuws mag krijgen en dat je ook kan genieten van je zwangerschap!!
Liefs Rosan

ik heb de 20 weken echo gehad afgelopen week en had geen angst! alleen het moment dat je er ligt en ze gaan kijken! die serieuze blikken... maar goed alles was perfect!

Hanneke, ik kan me het voor jou helemaal voorstellen! pff...
wat lijkt me dat eng zeg!
maar heb je geen extra echo's gehad dan?
zodat je al een beetje zekerheid hebt?

en meiden ik was bij de 2e ook erg bang dat er iets fout was, waarom??? geen idee... maar ze is kerngezond hoor!!!

liefs

Ha meiden,

Ja gelukkig heb ik bij dit kindje al een paar echo's gehad. Met 9 weken, 12 en 16 weken en dan straks weer met 20 en 24 weken. Tot nu toe is alles goed gelukkig. Ze hadden bij mijn zoontje vorig jaar eigenlijk met 12 weken moeten zien dat hij toen al een open ruggetje had, maar toevallig had ik toen een stagiaire. Tot de zestienwekenecho van dit kindje was ik bang en totaal niet met de zwangerschap bezig. Dat durfde ik gewoon niet. Maar toen ook de 16 weken echo goed was, begon ik er in te geloven. Maar ik ben en blijf bang natuurlijk.
Nog een paar daagjes...

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan