Bang voor de echo

Over een paar dagen heb ik de 12 weken echo. Bij mijn vorige zwangerschap bleek het vruchtje toen niet meer te leven. Ik zie nu enorm tegen deze echo op, bang dat het weer mis is zonder dat ik ook maar een enkele aanwijzing heb gehad dat het niet goed zit.
Wie herkent dit? En hoe verging het jou?

Hoi,

Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar wil je wel sterkte wensen. Kan me je angst wel voorstellen. Hopelijk is alles goed en zie je een klein wurmpje bewegen.

Groetjes Corina

Hoi hoi,

Ja, ik merk dat ik het ook echt heel erg spannend vind.
Ik heb 8juli een miskraam gehad, doordat ik geen goede echo had met 8 weken en 5dagen, het vruchtje was 6 weken en 5 dagen en geen hartactiviteit. Nu ben ik weer zwanger en krijg ik 24 september een eerste echo maar dan met iets meer dan 7 weken ivm de miskraam vorige keer, maar ik vind het erg spannend allemaal.
Probeer tot die tijd veel afleiding te hebben. Gelukkig moet ik redelijk veel werken, dat is een goede afleiding.
Meid, probeer er niet teveel aan te denken, het komt goed!!

Groetjes van Patries.

Hallo meiden, ik begrijp jullie angst en herken het. Ik heb in januari een mk gehad, voordat ik een echo had. Op3 sept had ik een positieve test, afgelopen di bij de gyn geweest, er was een vruchtje te zien van 5mm maar helaad (nog) geen hartactiviteit, moet over 2 weken terug komen. Heeel spannend allemaal.
Bij mn eerste zwangerschap was er bij de 1e echo helemaal niets te zien, bij de 2e alleen een vruchtzakje en pas bij de 3e echo 3 a 4 weken later was er een kloppend hartje te zien. Hoop dat er over 2weken nu ook een kloppend hartje te zien is.

Nou ik ben geweest en ik had het niet meer van de zenuwen. Ik zat al bijna te janken in de wachtkamer. Op het moment dat ik ging liggen dacht ik echt dat ik moest overgeven, zo nerveus was ik. Gelukkig zag ik de eerste seconde al een mensje zwemmen en was er hartactivitiet. Conclusie: Alles was helemaal super in orde. Ik ben echt heel erg blij, ik weet niet hoe het me was vergaan als het weer mis was geweest, maar ik kan nu echt genieten van dit wonder. Heerlijk!!
:-DDD

Terug
Bovenaan