bang voor de reactie

hallo meiden,

wil even iets kwijt wat mij dwars zit!
mijn vriend heeft uit zijn vorrige relatie ook een zoon, die nu inmiddels 10 jaar is en hij heeft hem al 5 jaar niet meer gezien.
toen paar maanden later werd ik zwanger, met de geboorte een postnatale depressie gehad. wat echt een hel voor ons was en ook voor de fam van mij vriend, die een paar weken voor mijn zoontje heeft gezorgt.
nu ben ik dus inmiddels weer zwanger, en bang om het tegen de moeder en zus van mij vriend te vertellen, bang voor hun reactie. wij altijd heb gezegt niet meer zwanger te worden, maar 3 jaar later na de geboorte van mijn zoontje kwam de gevoelens weer bij mijn en sinds een jaar een beetje bij mijn vriend! en nu we zwanger zijn, zijn we echt blij, maar durf het dus niet aan me schoon fam te vertellen, heb tegen mijn vriend gezegt, van als we de 1ste echo hebben gehad, mag je het zelf gaan vertelle aan je familie, hij zegt van dat doen we samen. maar ik durf dat niet, wat moet ik nu?????

liefss suzanne

Suzanne wat lastig. Maar inderdaad je zult toch de stap moeten zetten. En samen lukt je dat wel. Geef aan dat je goede begeleiding gaat krijgen. Natuurlijk zullen ze even slikken, maar als je dat in je achterhoofd houdt en ze de tijd gunt om er aan te wennen dan komt het wel goed. Zij hebben natuurlijk ook wat meegemaakt. En het is jullie keus, gun ze even de tijd. Ze zullen echt wel zien dat het goed komt.

Lieve Suzanne,

Begrijp heel goed dat je er tegen op ziet maar het hoeft niet te betekenen dat het verleden zich zal herhalen bij je 'nieuwe' zwangerschap. Het is ook niet vreemd als je schoon familie misschien niet zo reageerd zoals jullie in gedachten hebben want zij hebben het immers van de andere kant mee gemaakt en ook gevoeld. Laat in ieder geval iedereen in z'n waarde en probeer er samen met je vriend van te genieten en hopelijk reageren ze heel goed en weet je, samen sta je sterk! Het komt echt allemaal goed. Het is jullie wens en dat is het aller, aller belangrijkste. De rest komt vanzelf.

Liefs Lynn.

Een nieuwe zwangerschap wil niet zeggen een nieuwe postnatale depressie!

Dit zou ik ook gelijk heel erg duidelijk maken. En wie zijn andere mensen om daarover te oordelen?

liefs

Lastig voor je maar idd, je bent nu extra gewaarschuwd en wellicht word je in de gaten gehouden nu je zwanger bent? Dat kun je hen ook vertellen, en wie weet moeten ze even wennen aan het idee maar dat is gezien de geschiedenis misschien ook niet zo gek... Komt goed meid!

He meid,

Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt, zowel voor de familie als waarschijnlijk ook voor jezelf!

Mijn tip zou zijn; Spreek uit dat je het spannend vindt om dit aan ze te vertellen, dat je hun steun waardeerd hebt destijds en hoe jullie proces sindsdien is geweest. Het herstel en jullie wens voor nog een kindje... Als je hun zorgen erkend dan help je hen ook een stukje. Eventuele lauwe reacties zullen vast voortkomen uit zorg voor alle leden van jullie gezinnetje, en dat bestaat nu met de nieuwe spruit! Ik hoop van harte dat het meevalt voor je. Wees open en eerlijk over je gevoelens, dat is alles wat je kunt...

Lieve Suzanne, ik sluit me bij bovenstaande reacties aan. Ik denk dat je het beter wel mee kan gaan vertellen, want je hebt anders de keer daarop de confrontatie met je schoonfam. Succes!

Terug
Bovenaan