bang voor de regen

nou de titel zegt t al,anouk is bang voor de regen en dan met name snachts.je hoort het kletteren op het dak,heb al met haar voor het raam gestaan om te laten zien dat het "maar" regen is.nu net werd ze er ook weer wakker van.
ppfff nu hoop ik elke keer dat het niet gaat regenen in de nacht.

gr petra

Hoi Petra,

Tja, onze kindjes krijgen nu de leeftijd dat ze de begrippen bang en eng leren kennen.
Sven roept nu vaak bij de meest gekke dingen dat het 'eng' is.
Hij was eerst ook heel bang voor onweer. Nu we hem hebben verteld dat het de wolken zijn die boemen vindt hij het prima. En als ik dan zeg dat de wolken lang niet zo goed kunnen sturen als Sven, vindt ie het prachtig.
Misschien kun je voor Anouk een verklaring verzinnen die voor haar begrijpelijk is? Misschien dat de wolkjes met water spelen zoals zij doet in haar zwembadje?
Succes!

Groetjes,
Maike

Hoi Petra,

Tja, onze kindjes krijgen nu de leeftijd dat ze de begrippen bang en eng leren kennen.
Sven roept nu vaak bij de meest gekke dingen dat het 'eng' is.
Hij was eerst ook heel bang voor onweer. Nu we hem hebben verteld dat het de wolken zijn die boemen vindt hij het prima. En als ik dan zeg dat de wolken lang niet zo goed kunnen sturen als Sven, vindt ie het prachtig.
Misschien kun je voor Anouk een verklaring verzinnen die voor haar begrijpelijk is? Misschien dat de wolkjes met water spelen zoals zij doet in haar zwembadje?
Succes!

Groetjes,
Maike

slaapt ze onder een schuin of plat dak? Onze oudste sliep namelijk op zolder onder een schuin dak en die hebben we 2 maanden geleden een etage lager gelegd op het kleine kamertje. Hij werd er ook steeds gillend wakker van!
Nu hoort ie niks meer en slaapt ie door heel de regen en onweer heen!
Succes!

x miranda

Wat vervelend zeg! Wat Maikje zegt lijkt me wel een goed idee. En misschien een keer in de regen lopen, dan vindt ze het misschien ook niet meer eng.

groetjes Maris

hoi ja ik verzxin ook al vanalles.zoals regen geeft de bloemen water enz......en voor het raam kijken.
naast haar kamer is een plat dak dus daar klettert het op.maar ook hoort ze het tegen haar raam.
nou ja het zal wel weer es overgaan.
thanks groetjes petra

Hoi Petra,

Misschien kun je nog proberen om te zeggen dat de regen een muziekje maakt op het dak? Net zoals met een trommel? Rommeldebom.....
En dan samen met haar een keertje meetrommelen zodat jullie samen met de regen muziekje maken? Liedje erbij zingen en het feest is compleet.....

Groetjes,
Maike

hoi maikje

dat is ook een goed idee,zal het eens proberen.
ze ligt nu op bed en we hadden net een rotklap hier,de kopjes trilden in de kast en daar slaapt ze door heen.
bedankt voor de tips

groetjes petra

Terug
Bovenaan