Bang voor de stofzuiger....

Mijn dochter van 7 maanden is opeens bang voor de stofzuiger... De eerste maanden ging ik eigenlijk stofzuigen in mijn vrije uurtjes, dus als zij lag te slapen. Dacht namelijk dat dat ook wel makkelijk was om haar gelijk door wat hardere geluiden  heen te laten slapen. Maar goed, nu ze minder slaapt gebeurd het ook wel eens dat ik stofzuig terwijl zij in de box zit, wat bovendien gewoon moet kunnen want ze moet er toch ook aan wennen. Maar ze gaat dus echt zitten huilen omdat ze bang is. Heb haar al 'kennis' laten maken met de stofzuiger en als ik haar vast heb kan ik wel gewoon stofzuigen, maar echt handig is dit niet. Zodra ik haar dan weer even in de box leg, zet ze het weer op een krijsen, je ziet dan echt aan haar gezichtje dat ze bang is.  Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik gewoon weer kan stofzuigen terwijl mijn dochter lekker blijft spelen in de box? Is dit een kewstie van tijd, moet ik haar oppakken en laten zien dat het niet eng is, of moet ik haar laten zitten en pas pakken als ik klaar ben???
Hoop dat jullie tips hebben, alvast bedankt!
-x-
 
Hoi,
Dit is een kwestie van tijd. Onze dochter moest er eerst ook niets van hebben, ook de kruimelzuiger vond ze niets, maar van de week zat ze in haar loopstoel en heb ik het gewoon geprobeerd en gaat het goed. Ik zou nu gewoon een paar weken wachten en het dan nog eens proberen.
Groetjes Daantje (mama van Michelle 9 mnd)
 
M'n zoontje begon pas ook opeens te brullen toen de stofzuiger aan ging
Gisteren weer, maar toen heb ik het genegeerd en ben doorgegaan. Hij was toen zo stil. Hij keek gewoon naar mijn reactie. Ik denk dat als je zelf net doet of er niks aan de hand is en er geen aandacht aan besteed, het wel over gaat.
Hij moet er maar aan wennen, want het moet toch regelmatig gebeuren (helaas) en het kan niet altijd als ie slaapt ofzo.
 
Terug
Bovenaan