Bang voor een 2e zwangerschap.

<p>Lieve dames. </p><p>Ik heb een prachtige gezonde zoon waar ik enorm van geniet. </p><p>Een 2e kind lijkt ons dan ook heerlijk. Maar ik ben onwijs bang voor een 2e zwangerschap. </p><p>Mijn eerste zwangerschap verliep super. Ik had geen kwaaltjes. Ook de bevalling ging super. Dus waarom ik nu zo angst heb geen idee? </p><p>Misschien hoor en lees ik toch te vaak dat het fout gaat, misschien ben ik te bang dat het fout bij de moeder gaat. Herkent iemand dit? </p><p>Sorry schaam me er toch een beetje voor.</p>

Ik herken je heel goed in.. onze 2de zwangerschap kwam ook totaal onverwachts (tijdens mijn menstruatie zwanger geworden) 
Maar ik heb dit wel als positief ervaren ik was na 6 maanden zwanger van de 2de dus vrij snel dus..
Maar ik heb de zwangerschap zelfs als prettig ervaren omdat ik wist hoe of wat dat hielp mij norm

Ik begrijp je helemaal...

Bijna een jaar geleden werd onze zoon geboren. Vlot (na een half jaartje, volgens mijn leeftijd -37- vond ik dat wel meevallen) zwanger, amper kwaaltjes, vlotte bevalling, gezonde baby. Ook nu; we hebben een kindje dat vrij makkelijk te lezen is, goed slaapt, af en toe een keertje ziek maar niets ergs,...
We willen allebei graag een tweede. Gezien onze leeftijd willen we hier niet te lang meer mee wachten. Er zoudus een jaar of 2 tussen zitten als we nu beginnen. Dat lijkt ons wel oké ook. 

Maar... ik was echt niet graag zwanger... Natuurlijk is het magisch, maar om te zeggen dat ik dat leuk vond... niet echt!! Ik ben ook bang dat ik deze keer wél misselijk ben, moet rusten (ben zelfstandige), wat als ik weer geen vervanger vind voor mijn zaak,... Daar maak ik me van nu al zorgen over en 't is nog niet eens zover! :D.
Ook voor de bevalling ben ik nu wel wat angstig. Het verliep op zich allemaal wel goed... maar nu weet ik wél hoeveel pijn het doet. Ik heb dus wel al besloten om hier als de bevalling nadert, even contact op te nemen met de vroedvrouw. Zij heeft ons na de geboorte heel goed bijgestaan en ik kan nog steeds bij haar terecht als ik een vraag heb. Ik zou met graag dan even mijn bevallingsverhaal willen overlopen en kijken hoe we zaken anders kunnen aanpakken eventueel... 

Terug
Bovenaan