Bang voor gehoorschade

Goedemiddag mama’s,

Ik voel me zo rot, heb een knoop in mn maag en wil graag even mijn hart luchten. Afgelopen vrijdagmiddag hadden we sinterklaas feest op het werk van mijn man. We zochten een plekje om te gaan zitten en er was alleen nog plek aan een tafel vlakbij een muziekbox. Op het moment dat we gingen zitten, stond de muziek zacht dus ik dacht: geen probleem. Maar op een gegeven moment kwam Sinterklaas binnen en ging de muziek even (een minuut ofzo) heel hard. Ik was op dat moment even drinken halen maar ik schrok enorm van dat ik hoorde dat de muziek ineens zo hard stond én dat mijn kind van 11 maanden op een meter afstand van de box zat. Ik ben juist altijd heel erg voorzichtig met dit soort dingen en heb ook gehoorbescherming in huis. (zo’n koptelefoon voor baby’s) Ik voel me nu zo stom en dom dat ik dit heb laten gebeuren en dat mijn kind hierdoor misschien wel gehoorschade heeft opgelopen. Ben echt zo kwaad op mijzelf en mijn man dat we dit hebben laten gebeuren. Ik heb wat “testjes” gedaan thuis afgelopen weekend om te checken of hij mij nog goed hoort. (hem fluisterend roepen, zacht rammelen met iets etc.) en daar reageerde hij verder goed op. Mijn ouders vinden dat ik mij druk maak om niks omdat “hier vroeg nog veel minder over bekend was en kinderen toen veel vaker onbeschermd werden blootgesteld aan harde muziek of geluiden en die hebben ook niet allemaal gehoorschade”. Ergens hoop ik dat ze daar gelijk in hebben. (Ik ben als 2 of 3 jarige naar carnaval geweest 30 jaar geleden bijv.). Maar als je nu leest over wat er nu bekend is over gehoorschade en welke geluiden al schade kunnen toebrengen aan het gehoor, dan ben ik echt doodsbang voor de gevolgen. Wat als hij straks minder hoort of een piep in zijn oren heeft met alle gevolgen van dien? Ik weet niet goed wat ik moet doen. Heb net uit wanhoop de assistente van de huisarts maar even gebeld om mijn verhaal voor te leggen. Ze gaat overleggen met de dokter en belt me straks terug.

Dankjulliewel voor het lezen van mijn verhaal. (Ergens hoop ik dat er iemand is die me wat gerust kan stellen en iets gelijks heeft meegemaakt waar het geen gevolgen heeft gehad...)
 
Enige wat ik kan denken: relax. Chill. Als je hiervan ene knoop in je maag hebt en jezelf zo rot voelt… dan gaan de komende jaren nog extreem lastig worden.
Er mag dan nu meer bekend zijn dan vroeger. Maar dat wil niet zeggen dat je kindje nu ineens gehoorschade heeft. Je hebt het zelf zo ver kunt gecheckt. Wat ik begrijpt heeft hij zelf geen last van z’n oren. Dus ik vind je reactie ergens wel wat overtrokken ja
 
Doodsbang zijn is geen gezond gevoel meis. Ik sluit mij hierbij aan bij Ananasss. Voor nu kan je ook vrij weinig. Je kindje komt vanzelf wel weer op controle bij het consultatiebureau en dan kan je er naar vragen. Ik had zelf hiervoor denk ik niet meteen in paniek de huisarts gebeld. En waarom kwaad op jezelf of je man? Heb je dan geen verhaal gehaald bij de organisatie van het Sinterklaasfeest? Trouwens, op mijn werk zijn kinderen onder de twee jaar niet welkom bij het Sinterklaasfeest. Ik snap wel waarom.
 
Er zijn heel veel mensen met gehoorverlies. de meesten hebben het zelf nauwelijks in de gaten. Betekent niet dat je er niet een beetje op moet passen. Maar gedane zaken nemen geen keer.
 
Terug
Bovenaan