Bang voor geluiden in slaapkamer

<p>Hallo mensen,</p><p>we zitten met een probleem. Onze dochter van 3 jaar oud heeft in fases problemen om 's avonds in slaap te komen. Ze hoort dan bijvoorbeeld de buren aan de andere kant van de muur, en dat zit haar best dwars. Op dat moment vindt ze bijna alles in haar slaapkamer ook eng. Ze houdt zichzelf dan wakker door te kletsen of te zingen, of ze stapt uit bed.</p><p>Het probleem is ontstaan (denken we) vanwege onze buurman die een jaar geleden tijdens haar middagslaapje destijds een klopboor in de muur zette, waarna we pas enkele minuten later in de gaten hadden dat ze schreeuwend onder de dekens naar ons aan het roepen was.</p><p>Vanaf dat moment is het af en aan met goed of slecht in slaap kunnen komen. Als het niet goed gaat wil ze graag dat er iemand in de buurt is of zelfs bij haar blijft, anders valt ze simpelweg niet in slaap.</p><p>We hebben haar verplaatst naar een andere kamer, maar dit is eeen vrij grote kamer. Hier werd het niet echt beter van. Inmiddels slaapt ze weer op haar oude kamer.</p><p>Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze netjes de nacht door. Enkel het in slaap vallen is soms een kriem. We proberen haar rond 19:30 erin te krijgen, de volgende ochtend rond 6:30 eruit.</p><p>Omdat ze er simpelweg niet overheen komt wilden dit hier neer leggen. Iemand een goed advies of goede tip? </p><p>Alvast erg bedankt!</p>
 
Hey,
Wat misschien kan helpen zijn leuke melodieën van piano of harp. Je kan ze makkelijk vinden op YouTube en je valt er echt van in slaap. Worden voornamelijk gebruikt voor babies maar ik val er zelf in slaap van XD. Ik denk wel dat het zou helpen omdat ze (denk ik) geluid nodig heeft om zichzelf gerust te stellen, vandaar het praten en zingen.
Hoop dat dit helpt! Succes. Xx
 
hoi Vader Henk
onze zoon heeft vanaf het begin af aan moeite gehad met inslapen, doorslapen, en slapen in zijn eigen bed. We waren best wel gesloopt.
Na maanden zelf aan te klungelen toch maar het cb ingeschakelt, en van hun toen een boekje gekregen. Dit boekje samen met een lampje op zijn kamer heeft gezorgd voor rust. een lichtje op 1 vaste plek. het is een lampje wat je in het stopcontact plaats. Ik heb het online besteld. Ik heb het meerdere vrienden om ons heen aangeraden. En iedereen heeft er tot nu toe wat aan.
Het Rebel slaaplampje noemen ze het.  Het boekje van het cb "heet Slaap problemen de baas"
 
groetjes en succes
 
 
Terug
Bovenaan