Bang voor herhaling

<p>Hoi allemaal,</p><p>Hier een bezorgde (hopelijk aanstaande) moeder..</p><p>Ik heb vorig jaar mei een miskraam gehad, nadat de eerste echo had plaatsgevonden. Dit was voor mij emotioneel heel zwaar. Mijn vriend moest nog aan het idee wennen dat ik zwanger was en toen hij eenmaal gewent was, was het eigenlijk al weer voorbij.</p><p>Nu ben ik er gelukkig 2 weken geleden achter gekomen dat ik weer zwanger ben, maar ben ik bang voor een herhaling van vorig jaar.</p><p>Mijn vriend is nu wel veel betrokken bij de zwangerschap, maar praat ook veel over te toekomst en dat terwijl ik daar nog niet over na wil denken. (Bang dat het weer fout gaat en teveel hoop heb.)</p><p>Ik heb over 2 dagen de echo. Ik ben dan 6w3d.</p><p>Heeft hier iemand ervaring mee?</p><p> </p><p>Gr. Een bezorgde vrouw</p>

Als eerste, gefeliciteerd! Heel normaal hoor om na een miskraam bang te zijn dat het weer gebeurt. En garantie dat het nu wel goed gaat heb je gewoon niet. Bedenk je wel dat de meeste zwangerschappen gewoon goed gaan en bijna alle vrouwen ooit in hun leven een miskraam meemaken vaak.
Zelf een missed abortion gehad bij 11 weken was gestopt met 9 weken. Dus eerst ook een goede echo gehad. De zwangerschap erna was ik panisch maar dit kwam ook door hele zwangerschap bloedverlies dus extra eng. En toch na die MA 3 gezonde jongens gekregen. Elke zwangerschap blijft spannend. Alvast veel succes over 2 daagjes en hopelijk is alles goed! 

Ik heb 2 miskramen gehad, bij 5,5 weken en daarna een missed abortion, bij 11 weken overleden.
Nu 29 weken zwanger, tot aan de 20 weken echo was ik wel bang dat het nog mis kon gaan. En nu vind ik het nog steeds spannend.
Denk dat dat gewoon zal blijven totdat het gezond is geboren. 
Probeer beetje positief te blijven, hoe lastig dat ook kan zijn.

Dat is heel normaal, ik heb precies hetzelfde gehad. De verloskundige zei toen ook dat het heel normaal is om daar bang voor te zijn, omdat je immers alleen de ervaring hebt dat 'jouw lichaam dit niet kan', wat natuurlijk helemaal niet zo is, maar dat is op dat moment wel jouw enige ervaring!
Ik raakte gelijk na de miskraam weer zwanger, en ben nu 17 weken. Net als jij een vroege echo gehad bij 6 weken, met een mooi kloppend hartje, en bij 11 weken weer een echo. Het bleef spannend, maar bij iedere echo kreeg ik een stukje meer vertrouwen. En ik moet zeggen dat ik er nu niet meer zo veel over na denk.
Probeer vertrouwen te hebben, hoe lastig ook, heel veel vrouwen hebben een miskraam gehad, en de keer er na gaat het vaak gewoon goed.

Ik had een mk met 10 weken na 2 goede echos. Nou je begrijpt dat toen ik 3maanden later weer zwanger was dat de eerste 12 weken geen feest is geweest. Maar wat mij heeft geholpen is vertrouwen op mijn lichaam en intuïtie. Bij mijn mk voelde ik al heel lang dat t niet goed was ondanks de goede echos. En dat had ik bij de zwangerschap daarna niet. Dat bleek dan ook goed aangevoeld want er ligt nu een mannetje van 8 weken boven te slapen. Het is een moeilijke tijd waar je eenmaal doorheen moet. Maar voor je het weet is het voorbij, echt waar!! ❤

Bedankt voor de lieve reacties. Ik heb deze zwangerschap wel een beter gevoel dan de vorige en inderdaad geen bloedverlies, wat toen wel het geval was.
Proberen op je lichaam te vertrouwen is toch lastig, maar gelukkig ben ik niet de enige die dit gevoel heeft!
Bedankt!.. en hopelijk kan ik over 2 dagen nog iets meer genieten van deze zwangerschap.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Zo herkenbaar

Ik heb meerdere miskramen gehad.11 jaar terug is mijn dochter veel te vroeg geboren. De jaren daarna ging het steeds mis. Toen een paar jaar pauze en twee jaar terug er weer voor gegaan. Vorig jaar mei weer zwanger. Maar werd gek van de angst. Daardoor mocht ik wekelijks op controle dat heeft mij erg geholpen. En morgen word mijn kleine man al weer een half jaar.

Dus ik snap je angst. Maar probeer de rust te vinden. Dat is zo belangrijk voor dat kleintje. En als het even te zwaar word geef het aan. Ze controleren liever een keer te veel dan dat jij in de stress zit.

Ik ben een slecht voorbeeld omdat het bij mij steeds weer fout bleef gaan. Maar het gaat veel vaker goed dat fout. Probeer vooral te genieten. Het is zo fijn zon kleintje in je buik.

Veel geluk

Zelf 3 jaar geleden een missed abortion gehad en inmiddels een zoon van 2 en een dochter van 10 weken. Zelfs mijn laatste zwangerschap ging ik de 1e echo’s met knikkende knieën naar binnen en dan had ik daarvoor een goede zwangerschap gehad.
Probeer er vanuit te gaan dat het vaker goed dan fout gaat. Ik vond het heel moeilijk om te genieten want ik leefde van moment naar moment (echo’s, nipt test etc).
Veel succes! 

Terug
Bovenaan