bang voor het persen.....

Ik moet nog 4 weken, en dan ben ik uitgerekend.... elke dag denk ik aan de bevalling... vreselijk... heb 2 afschuwelijke bevalingen gehad. Vooral het persen was vreselijk... Ik had gewoon het gevoel dat ik het kindje er niet uit KAN persen. Zo groot koppie... beide keren heb ik dan ook een vacuumextr. gehad. Nu ben ik weer zo bang voor het persen... herkent iemand dit? hoe ben je er zelf mee omgegaan? en zal het goed gaan het persen? ik hoop wat reacties te krijgen...

Liefs anoniempje

Bij mijn eerste kindje is het ook een vacuumextractie geworden omdat het persen ook niet lukte en dat was best een traumatische bevalling omdat mijn zoontje er echt uit moest en zuurstoftekort kreeg (het is wel goed afgelopen overigens). Maar de tweede keer was ik ook best bang voor het persen. De weeen zag ik niet tegenop maar het persen.... De arts in het ziekenhuis heeft daarom bij mij gewacht tot ik ECHT GOEIE persdrang kreeg (ik had daardoor wel 1,5 uur heftige pijn, je kent dat gevoel denk ik wel), maar daardoor werd mijn dochtertje met 8 minuten persen geboren. Misschien is dat een tip, vraag het anders je verloskundige of arts? Succes met je bevalling.

Ik heb een probleemloze thuisbevalling gehad, maar ik vond het persen ook erg tegenvallen qua pijn. Binnen een half uur was ze er uit en ik heb goed geperst, maar ook alles bij elkaar geschreeuwd. Jij hebt al 2 bevallingen gehad en de boel is dusdanig opgerekt dat het kind er echt met gemak uitgeperst kan worden. Het doet echt pijn, maar als je goed perst moet het zonder vacuumpomp lukken. Het probleem is dat je wrs zo verstijft bent en helemaal niet goed perst. Je moet echt even je zelf tot de orde roepen en echt naar beneden persen. Of je een vacuum of spontane bevalling hebt, pijn doet het toch. Maar je kindje bespaar je de hoofdpijn. Kom op het moet gewoon lukken. Succes ermee.

Overweeg anders eens om op een baarkruk te bevallen. Op zo'n kruk is het persen makkelijker en heb je de zwaartekracht mee. Grote kans dat je nummertje 3 er dan zo uit is!! Succes!

hoi
het kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is en dat jeje nerveus maakt.
ikzelf heb een vlekkenloze thuisbevalling gehad.
maar mijn moeder was bij de bevalling en het heeft me erg geholpen dat ze zei dat ik de pijn moest weg persen en dat als het kindje eruit was dat de pijn helemaal weg was.
pers de pijn weg

Terug
Bovenaan